3 122 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
När man får oväntat besök.
Jag har som princip att aldrig beställa eller köpa saker av folk som söker upp mig. Om jag behöver något så söker jag upp dem. Jag brukar tala om detta för telefonförsäljare, dörrknackare och abonnemangsförsäljare på stan.
Så tänker jag också. Känns som det enda/bästa sättet att hantera försäljare på, och så har men en klar linje att gå efter så man slipper tveka och vela.mattiasp skrev:
Jag visade grannen denna tråd och satt själv och skrattade och läste högt för honom vilka idioter det finns som köper jackor och annat av okända. Efter en stund började grannen beté sig konstigt.:wow:
Då kröp det fram att för några år sedan var på kupolen för att ta ut en större summa pengar för att köpa en utombordare.
Av en tillfällighet dök en italienare upp som skulle med flyget. Problemet var att han hade 3 jackor kvar som han ville sälja billigt. Det var ju trevigt med ett sådant gyllene tillfälle. Dessutom var det ju äkta skinn.
Så han slog på stort och köpte rubbet.
Tydligen håller plastskinnet, men knapparna och fodren är det sämre med.:S
Då kröp det fram att för några år sedan var på kupolen för att ta ut en större summa pengar för att köpa en utombordare.
Av en tillfällighet dök en italienare upp som skulle med flyget. Problemet var att han hade 3 jackor kvar som han ville sälja billigt. Det var ju trevigt med ett sådant gyllene tillfälle. Dessutom var det ju äkta skinn.
Så han slog på stort och köpte rubbet.
Tydligen håller plastskinnet, men knapparna och fodren är det sämre med.:S
Klicka här för att svara
