MathiasS
MathiasS: Jepp, sorry ,feltänkt av mig.
7 svar · 2,3k läst
A
Avemo: [citat] Om du ändrar varvtalet med växel av något slag ökar momentet. Du har därför ett lägre moment tillgängligt om du ändrar varvtalet med en frekvensstyrning än om du använder remväxel eller liknande. Är motorn stark nog från början kan det fungera i alla fall, men det är bra att känna till. Går man mycket lågt i frekvens ställer det dessutom mycket större krav på
11 svar · 6,2k läst
K
KungAnka: Jo, det är nog så. Och innan jag får nog med tid för att åka och hyra har jag nog bankat i dom där spikarna för hand.
2 svar · 4,6k läst
vojma
vojma: Har en Makita 18v och är mycket nöjd med den. Har även en Bosch 135:a (240v) och jag föredrar limpmodellen då jag tycker att man har bättre kontroll med den. Vad jag saknar på Makitan är att man måste fram med insexnyckel för att luta foten. I övrigt är den underbar att jobba med.
3 svar · 2,9k läst
M
MUSS: Tack för snabbt svar, blev lite osäker och ville dubbelkolla innan man beställer så man slipper stå där med skägget i brevlådan :)
14 svar · 29,6k läst
ceson
ceson: [citat] Du har helt rätt, jag kollade idag och det finns justerskruvar. Det hade jag helt missat:)
33 svar · 14,2k läst
·
pär h
pär h: Det var väldigt billigt phl. Kollar lite då och då efter jordfräs men i sthlm trakten kostar det minst 1000 och då är det en väldigt gammal sak
2 svar · 13,6k läst
H
hyggabus: Jag handlade en ny klinga med fler tänder till min cirkelsåg och råkade då ut för att ansatsen på spindelaxeln , - den som centrerar klingan, var typ en tiondel högre än den nya klingan. Det gick mao inte att dra skruven tillräckligt då skruven bottnade mot ansatsen istf klingan. - med motsvarande resultat som beskrivs ovan. Jag löste problemet med att skära en bricka ur en kartong.
4 svar · 19,2k läst
saturnus
saturnus: det fick bli en ny kraftigare vedklyv, en Power Craft från Cheapy = 4000:-, väl värd pengarna, med sina 8 ton tryck, klarar den nog det mesta. Den gamla på 5 ton, var i det närmsta oduglig [bild]
0 svar · 4,9k läst
T
TheGame: Ja det kanske vore smartare :) Lägger in frågan där ist så kan denna tas bort
2 svar · 5,4k läst
Bulldog
Bulldog: Tack för svar. Pär H - Det är ju själva f... att man lever i villfarelsen att köper man från Metabo eller JET så är det bra kvalité men kan lika gärna vara en White Label-produkt. Man undrar varför de anser risken värd att äventyra sina varumärken på det sättet.
4 svar · 3,1k läst
·
phl
phl: Visst är det skrapstart. Kommer dock inte testa något DC-TIG:ande innan jag fyndar en gasflaska.
28 svar · 8,8k läst
C
corre: Med den servicen borde man handla mer där, allt för att gynna lokala serviceinriktade företag!
7 svar · 7,9k läst
Skånelängan
Skånelängan: Tackar. Nu har jag haft den ett tag och den har verkligen blivit centrala punkten för allt som ska sågas mm. Ångrar inte en sekund mitt köp utan formatet på maskinen i kombination med dess mångsidighet gör den väldigt användbar. I annan tråd kan ni läsa om mitt pågående växthusbygge och där får denna jobba mycket. I sommar ska takskägget kläs och då kommer den väl till pass.
30 svar · 18,7k läst
·
teed
teed: Glömde jag har även denna platta på http://www.festool.se/Produkter/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=496151&name=PoliStick-PT-STF-D150-FX
5 svar · 2,4k läst
Gruvberget
Gruvberget: Nu har jag kollat, ska det vara något ska det vara slipkonorna som på bilden först i denna tråd, för det kit som Felder och Axminster säljer är för max 1/2" stämborr. Jag har nu skaffat en "diamantnålfil" för att ta insidan av stämhylsan och utsidan kör jag på 1000 korn våtslippapper. För själva borrskären blir det ett svensktillverkat diamantbryne.
8 svar · 2,9k läst
·
N
Noseone: Ja det stämmer, det är olika av någon dum anledning. Sent from my HTC Desire S using Byggahus
5 svar · 1,4k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: Grattis till ett utmärkt val.
80 svar · 16,2k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Ok, låter kanon, använder makitas byggradio (som iofs störs ut av allt som är inom 3 meter) så det ska inte vara nått problem
34 svar · 8,1k läst
·
S
saabdea: Kolla med http://www.conveyorteknik.se/ eller http://www.ammeraal-beltech.se/ dom kan säkert ordna det.
2 svar · 3,9k läst
PeterJeffrey
PeterJeffrey: [citat] Jag gillade den skarpt - hoppas kunna hitta fler i den serien!! :D
16 svar · 10,7k läst
snickarboden
snickarboden: Finns skäl jag m fl lovordar 135'an *ler lite* /Kent
9 svar · 2,4k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Också min är rostfri och Woods. TDR 36 tror jag den heter. Mycket bra, men bildar is på baksidan, så den skall stå där det inte är fuktkänsligt. --- Mats ---
14 svar · 7,0k läst
Johan Rubank
Johan Rubank: SMHI säger regn på söndag, får hoppas det är uppehåll allafall ! Kameran är laddad!
3 svar · 1,5k läst
Ellagård
Ellagård: Min snabbfix för att ställa sågdjupet var att lägga tejpa en tio-krona på anslaget för djupet.
14 svar · 4,1k läst
D
degas: Är nog en bluffare, fick nämligen tillbaka pengarna från PP på studs. Skönt att den biten fungerade. Hetsig morgon, med både sjukhusbesök och ebay-scammare!
22 svar · 5,1k läst
Gruvberget
Gruvberget: Jag köpte Biltemas borrhammare för 650 kr och har kört skiten ur den i flera år, allt från omdränering av grund, bilning av betong till håltagning i gjuten grund 30 cm djup och 120 mm håldiameter. DOCK borrade jag flera små hål med Biltemas 15 mm SDS-borrstål och bilade sedan ut "klumpen". Maskinen höll, likaså borret, så jag "sågar" inte billiga maskiner. Det är alltid trevligt
12 svar · 7,3k läst
F
favino: Han, Studley alltså, knåpade även ihop en rätt tjusig arbetsbänk i samma maner. Fruktansvärt imponerande! Har för mig att skåpet varit "nakenmodell" med mittupslag i fine woodworking vid nåt tillfälle.
8 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.