Någon som känner igen den här maskinen och kanske har någon input om den. Ligger på Blocket just nu. Verkar var stabil med långa bord

7053127278.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/T

Sök på tex "Jet 8 jointer" så får du upp flera träffar med en snarlik hyvel. Har för mig sett den även under andra tillverkare. Verkar vara rätt vanlig i Nord Amerika.

Verkar rätt trevlig ja men förutsätter förstås att man har separat planhyvel.
Kolla antal stål och vad det är för motor med, trefas är lite trevligare om man har det i verkstaden.
Jag hade försökt pruta en tusenlapp eller så...

/Kent

Jag pratade med den säljaren för flera veckor sedan och det är import från kina. Vilket kan vara jätte bra och rena rama katastrofen. Vid den tidpunkten fans det två olika säljare en med två maskiner och en med en lite äldre.
Om jag inte mins fel så kan han via någon ta hem större och mindre från samma fabrik även andra maskiner. Fick någon webb adress av han jag pratade med men den är bort tappad.

Pär

Tack för svar.

Pär H - Det är ju själva f... att man lever i villfarelsen att köper man från Metabo eller JET så är det bra kvalité men kan lika gärna vara en White Label-produkt. Man undrar varför de anser risken värd att äventyra sina varumärken på det sättet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.