Var får man tag i en dylik slipkona för att bryna insidan av stämborrhylsan? Jag vill alltså köpa av en svensk handlare som har den på hyllan (den är slut i USA...)
Slipkonan på bilden har 600 korn, men allt mellan 200-800 korn funkar ju
Hur gör ni andra som har stämborrutrustning? Hur brynar ni insidan? Utsidan är ju inget större problem.
Jag vet att Axminster också har ett slipset men det känns mer som en ombyggd försänkare....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipkonan på bilden har 600 korn, men allt mellan 200-800 korn funkar ju
Hur gör ni andra som har stämborrutrustning? Hur brynar ni insidan? Utsidan är ju inget större problem.
Jag vet att Axminster också har ett slipset men det känns mer som en ombyggd försänkare....
Slipstift som man kan forma kan vara ett alternativ.
Har ett sådant till mina.
/Kent
Har ett sådant till mina.
/Kent
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Felder säljer en, kolla deras katalog, webshopen ligger nere för Sverige (har gjort i evigheter nu)
Slipstift låter intressant. Det verktyg som Felder har ser ut att vara exakt samma som Axminster, dvs en ombyggd försänkare
Ja det är synd att Felders webshop ligger nere, de förlorar en del affärer på det, de har väldigt många artiklar som få känner till
Ja det är synd att Felders webshop ligger nere, de förlorar en del affärer på det, de har väldigt många artiklar som få känner till
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
Märkligt, då dom andra ländernas webshop är i fullt brukbart skicka, när jag snackade med säljaren i GBG (som nu slutat) så var det på grund av tekniska problem, men att dom jobbade på att få tillbaka den.phl skrev:
Det är lite trist, för det är en smidigt sätt att se vad dom har och vad det kostar
Jag har pratat med Swedendro om det där med webshoppen. Tyvärr är det inget de kan göra åt saken, eftersom det är Felder i Österrike som har satt stopp för det. De är väl inte riktigt på banan när det gäller moderna marknadsföringsmetoder.
Nu har jag kollat, ska det vara något ska det vara slipkonorna som på bilden först i denna tråd, för det kit som Felder och Axminster säljer är för max 1/2" stämborr. Jag har nu skaffat en "diamantnålfil" för att ta insidan av stämhylsan och utsidan kör jag på 1000 korn våtslippapper. För själva borrskären blir det ett svensktillverkat diamantbryne.
Klicka här för att svara