2 873 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
stick såg på batteri..vilken bästa?? bosch gst 18v li vs makita 4350fct
Om pengarna inte är några problem.... Carvex PSC 400 Li
Grundset börjar på 4000 och slutar vid nästan 7000.
Makita 4350? Du menar nog BJV180?
Men måste det vara batteridriven? Om svaret är ja så skulle jag nog rekommendera Makitan i och med att de har riktigt kompetent batterisystem i övrigt och dessutom extremt billigt att bygga ut om man köper från utlandet eller ebay/tradera/blocket. Sticksågarna i sig vet jag väldigt lite om, har bara provkört Makitan och den var rätt så trevlig men jag föredrar limpor. Om det är bara sticksåg du ska ha men måste absolut vara batteridriven så kolla även Milwaukee, de har en massa roliga batteridrivna modeller.
Makita 4350? Du menar nog BJV180?
Men måste det vara batteridriven? Om svaret är ja så skulle jag nog rekommendera Makitan i och med att de har riktigt kompetent batterisystem i övrigt och dessutom extremt billigt att bygga ut om man köper från utlandet eller ebay/tradera/blocket. Sticksågarna i sig vet jag väldigt lite om, har bara provkört Makitan och den var rätt så trevlig men jag föredrar limpor. Om det är bara sticksåg du ska ha men måste absolut vara batteridriven så kolla även Milwaukee, de har en massa roliga batteridrivna modeller.
Har varken använt Makitan eller Boschen men jag vete sjutton om batteri-Carvexen imponerade så där vansinnigt mycket. Framför allt inte pris-prestandamässigt. Hade själv oxo satsat på Makitan då de har ett enormt utbud av fina 18V batterimaskiner till extremt fördelaktiga priser.
Har en Makita 18v och är mycket nöjd med den. Har även en Bosch 135:a (240v) och jag föredrar limpmodellen då jag tycker att man har bättre kontroll med den.
Vad jag saknar på Makitan är att man måste fram med insexnyckel för att luta foten. I övrigt är den underbar att jobba med.
Vad jag saknar på Makitan är att man måste fram med insexnyckel för att luta foten. I övrigt är den underbar att jobba med.
Klicka här för att svara