cheif_wiggum skrev:
degas: det där verkar onekligen billigt och ska funderas på! Egentligen behöver jag inte sakerna men det är alltid kul att handla billigt...tyvärr :)
Jag känner igen det där... :)

cheif_wiggum skrev:
Hur funkar det att handla från tyska ebay. Loggar man bara in med sitt svenska konto och shoppar loss.
Japp, funkar likadant världen över.
cheif_wiggum skrev:
Skrev du till honom på engelska eller tyska? Chrome gör ju ett ok jobb för att få mig att förstå vad som säljs osv men jag tänker inte använda det till att göra mig själv förstådd på tyska.
Engelska funkade bra, fick dock korta svar. :)
Man ger sitt bud via knappen under "Köp"-knappen.
Kom ihåg att budet är bindande om säljaren accepterar.
En sak som inte framgick via Google Translate är att sakerna skickas vecka 24 (det står nåt om 24KW), men jag har inte bråttom som tur är.

Lasermätaren går att byta ut mot produkterna som anges på sidan. Jag tog som sagt multiverktyget.
Du kan ju testa att ge ett bud under mitt (300) och se vad som händer. :)

Grymt! Tack för svar.

En fråga till - när ber man om att byta ut lasermätaren? Jag hittar ingen frågeruta och man vill ju inte lägga ett bud om man inte vet vad vad man ska köpa. Multiverktyget eller inspektionskameran står högt i kurs.

Jag skickade ett meddelande till honom och bad dem byta.
Det går även att lämna meddelande när man betalar via PayPal.

Många frågor nu men vill gärna få det rätt om jag nu köper.
Kan man betala via PayPal?
Vad jag kan se har han endast angett "transfer" som betalningsmetod och det betyder väl direktöverföring via banken?

Jag betalade med PayPal. Tänkte faktiskt inte på saken. :)
Mejla och fråga, om du är osäker.

cheif_wiggum skrev:
Många frågor nu men vill gärna få det rätt om jag nu köper.
Kan man betala via PayPal?
Vad jag kan se har han endast angett "transfer" som betalningsmetod och det betyder väl direktöverföring via banken?
Fick just en varning från ebay om denna säljare.
Är på sjukhus med dottern just nu.
Återkommer när jag vet mer.

Fick detta från eBay (översatt av google från tyska):

"Vi vill påpeka att alla erbjudanden om säljaren har nyligen avslutat av oss. Godkännandet av säljaren att handla på eBay, ursprungligen vilande. Processen för närvarande utreds av oss. (Den nuvarande status säljaren visas på eBay plats bredvid medlemsnamn.)
Det kan vara klokt att skjuta upp betalningen tills du är säker på att transaktionen genomförs på rätt sätt."

Nu är det inte säkert att killen är en bluffare men det lär väl visa sig. Jag hann inte betala något så jag hade tur.
Jag tycker att det är konstigt att man kan ha så många bra omdömen och även statusen "rekommenderad säljare" (eller liknande, kommer inte ihåg exakt vad det stod på hans sida) och ändå inte vara uppkollad bättre av eBay. Visst - det är inte ebays ansvar men ändå.

Är nog en bluffare, fick nämligen tillbaka pengarna från PP på studs.
Skönt att den biten fungerade.

Hetsig morgon, med både sjukhusbesök och ebay-scammare!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.