2 441 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Är TS 55 R en nyhet ?
Inom marknadsföring brukar ju produkter kunna vara nyheter väldigt länge, men när det gäller TS 55 R så verkar den ännu inte finnas i lager någonstans. Den presenteras ju också som en nyhet på Festools hemsida:
http://festool.se/Produkter/Pages/TS55R.aspx
Jag kommer att köpa en sänksåg snart, men är inte insatt i Festools produkter så jag undrar:
- Är TS 55 R inte släppt ännu eller är den bara tillfälligt slut ?
- Kommer TS 55 R att ersätta TS 55 - och kan man då förvänta sig att de sista TS 55 reas ut (kanske inte likt Festool att göra så
?) ?
http://festool.se/Produkter/Pages/TS55R.aspx
Jag kommer att köpa en sänksåg snart, men är inte insatt i Festools produkter så jag undrar:
- Är TS 55 R inte släppt ännu eller är den bara tillfälligt slut ?
- Kommer TS 55 R att ersätta TS 55 - och kan man då förvänta sig att de sista TS 55 reas ut (kanske inte likt Festool att göra så
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Den är helt ny, förhandsbokade en i onsdags och de trodde att den skulle komma torsdag/fredag vilket den inte gjorde.. hoppas hoppas måndag för jag behöver den 
Finns en färsk tråd på detta ämne: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/189143-festool-ts55r.html
TS55R är ny, men inte längre en nyhet...
Om inte annat kommer det att dyka upp en bunt TS55 på blocket/tradera. De har redan börjat kastas ut, dock till överpriser imho.
Om jag skulle köpa en ny sänksåg idag och inte hade som krav att kunna hämta den i butik NU, så hade jag nog beställt en TS55R. Enligt mig är den inte bra nog att kasta ut min befintliga TS55, men om man har behov av en ny, så är det nog smart att ta den nya versionen.
Om inte annat kommer det att dyka upp en bunt TS55 på blocket/tradera. De har redan börjat kastas ut, dock till överpriser imho.
Om jag skulle köpa en ny sänksåg idag och inte hade som krav att kunna hämta den i butik NU, så hade jag nog beställt en TS55R. Enligt mig är den inte bra nog att kasta ut min befintliga TS55, men om man har behov av en ny, så är det nog smart att ta den nya versionen.
Hoppas att K_arlstrom fått sin nu. Annars verkar de flesta återförsäljare inte lova leverans förrän om tidigast några dagar.
Själv behöver jag inte min omedelbart, så pengarna får vila i plånboken ett tag till.
Sorry att jag missade den befintliga tråden om detta.
Själv behöver jag inte min omedelbart, så pengarna får vila i plånboken ett tag till.
Sorry att jag missade den befintliga tråden om detta.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Han inte ens efterlysa den idag.. gör ett nytt försök imorn ! Som "tur" är så räcker det med att jag får den i veckan för att ha en chans att hålla tidsplanen med badrummet :O
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Hade fler ärenden på lunchen så åkte förbi och frågade hur det gick, nu ligger den i bilen tillsammans med skenan
Provkörning ikväll !
Medlem
· Västra Götaland
· 3 inlägg
Jag har haft både Makitas K6000 och Festools TS 55 EBQ och måste säga att det är en ren fröjd att bygga t.ex. kök med festools maskin. Och R versionen lär inte göra någon besviken eftersom man har större möjligheter med vinkelinställningarna för "ljustät" passning m.m. och kan köra väldigt nära väg vid golvtrimmning etc
När det gäller sticksågar blev jag dock överraskad av att Bosch 135 CE var så otroligt precis och faktiskt i mitt tycke klår Festools PS 300. Har inte provat vaken nya PS 400 eller 140 CE från Bosch.
Klicka här för att svara