Hej

Har tröttnat på alla väskor som har olika form och storlek och bestämt mig för att köpa systainers med t-loc, (eller ska man ta classic) till allt!

Det blir ett 20-tal och då sticker det iväg kostnadsmässigt, vart hittar man bäst pris?
Har kollat runt på ebay men tycker det är rörigt.

Sverige eller utlandet spelar ingen roll, har firma så momsen vill jag gärna dra om möjligt.

Tacksam för alla svar

Ebay är nog min rekommendation, alternativt brukar Gerschwitz ha rätt bra priser.

Då säljaren verkar vara ett företag skulle jag rekommendera att kontakta dem genom Ebay och höra vad de har att säga. Är det ett företag och är villiga att sälja till dig ska det räcka med ditt EU-momsnummer så drar de av den tyska momsen. Ett tips kan vara att kolla företagets egna webshop utanför Ebay (http://www.entenmann-werkzeug-shop.de/), kan troligtvis bli några procent lägre pris. Dock förlorar du "fördelarna" och "skyddet" som täcker alla affärer som görs via Ebay.

Tycker T-loc är bättre. Som någon tipsade om (Daniel_N kan det ha varit) kan man ta kontakt med en firma i Tyskland, exempelvis Gerschwitz, och be om en offert.

Det bästa är att få dem att inte lägga på moms genom att uppge momsregistreringsnummer som phl skriver. Det ska gå att få tillbaka momsen i efterhand också, jag har försökt, har ännu inte fått tillbaka, men det påstås vara i behandling. 2010 gjorde inköpet. Det gör man numera elektronisk via skatteverket, som skickar det till inköpslandet (inom EU).

Det borde ju gå att få ett hyfsat pris via en svensk återförsäljare också (blir ju lättare med momsen). Fråga efter offerter. Jag antar att det inte är så akut. Enligt min logik borde det ju vara bättre för en handlare att få göra en offert med konkurrenskraftigt pris (låg marginal) än att inte få sälja alls (inga pengar alls).

Jag har god erfarenhet av att begära offert från Tyska Ebaysäljare, tror även jag har skrivit om någon i Tysklandstråden. Notera dock att frakten kan bli lurig då det handlar om stor volym o låg vikt, be därför att dom även specar fraktpriset.
För att få rabatten via Ebaysäljare så måste man gå utanför dom vanliga kanalerna vilket sparar pengar åt säljaren samt ökar risken för köparen.

Helst ska det inte stå något alls på lådorna. Inget pris på Berner-lådorna?

Det finns svenska ÅF. Den som länkats till längre upp i tråden är en mini-systainer. Den är väl typ 20cm bred..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.