1 843 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Bosch GSK50
Hejsan. Tänkte ge mig in i trycklufts djungeln, är sugen på en liten picka och då jag redan är fast i det blå tänkte jag testa en GSK50.
Tänkte importera och satt därför natten till idag och googlade och då dök det upp Bosch BNS200-18, är det den amerikanska beteckningen på GSK50 dvs samma maskin?
Har heller inte direkt hittat någon info om spiken (kan bero på klockslaget och en förbannat liten mobilskärm
), finns dom lättillgängliga här i Sverige?
Någon som kan hjälpa mig och hitta en till ett vettigt pris? Alla jag hittade var bara ca 200 kr billigare än här efter frakt/moms osv.
Tack på förhand, Tim.
Tänkte importera och satt därför natten till idag och googlade och då dök det upp Bosch BNS200-18, är det den amerikanska beteckningen på GSK50 dvs samma maskin?
Har heller inte direkt hittat någon info om spiken (kan bero på klockslaget och en förbannat liten mobilskärm
Någon som kan hjälpa mig och hitta en till ett vettigt pris? Alla jag hittade var bara ca 200 kr billigare än här efter frakt/moms osv.
Tack på förhand, Tim.
Hej och välkommen hit
BNS 200-18 är den amerikanska beteckningen på GSK 50. Dessa tar 1,2mm dyckert (18 ga) som är väldigt lätta att få tag i. Jag är väldigt nöjd med min GSK 50. Nu är jag inget vidare på att leta upp bra priser och på dom priser jag kan hitta inom EU så tycker jag att förtjänsten är för liten för att för att inte handla på hemmaplan.
Här finns säkert någon som sitter inne med kunskapen om handlare i USA som levererar hit.Jag letar själv efter en FNS 138-23 men jag har haft svårigheter att hitta någon som har denna och levererar hit.
En variant som jag aldrig provat själv är att köpa en ny eller rekonditionerad på ex. CPO men då får du gå omvägen över en mellanhand eftersom CPO inte säljer hit.
Lycka till i jakten
BNS 200-18 är den amerikanska beteckningen på GSK 50. Dessa tar 1,2mm dyckert (18 ga) som är väldigt lätta att få tag i. Jag är väldigt nöjd med min GSK 50. Nu är jag inget vidare på att leta upp bra priser och på dom priser jag kan hitta inom EU så tycker jag att förtjänsten är för liten för att för att inte handla på hemmaplan.
Här finns säkert någon som sitter inne med kunskapen om handlare i USA som levererar hit.Jag letar själv efter en FNS 138-23 men jag har haft svårigheter att hitta någon som har denna och levererar hit.
En variant som jag aldrig provat själv är att köpa en ny eller rekonditionerad på ex. CPO men då får du gå omvägen över en mellanhand eftersom CPO inte säljer hit.
Lycka till i jakten
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack
Okej kanon. Nä om det bara är någon 100lapp så handlar jag hellre här.
CPO var jag inne och kollade hos igår o skickade ett mail med lite frågor så får se vad dom svarar.
Jag postar här om jag hittar någon guldgruva.
Lycka till själv!
Okej kanon. Nä om det bara är någon 100lapp så handlar jag hellre här.
CPO var jag inne och kollade hos igår o skickade ett mail med lite frågor så får se vad dom svarar.
Jag postar här om jag hittar någon guldgruva.
Lycka till själv!
Jag har också fastnat för just den som jag skrivit i en annan tråd som handlar om 23 gauge pickor. Skulle du hitta någon som levererar hit så posta gärna även i den andra tråden: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/167160-23-gauge-dyckertpistol.htmlceson skrev:
Själv har jag letat ganska länge utan resultat.
Jag letar vidare och hittar jag något vettigt så meddelar jag givetvis dettajac skrev:
Så ja, med pistolen i ena näven och bebis i andra så har jag hunnit skjuta x antal lådor Jula dyckert utan ett enda problem. Har tyvärr inget att jämföra mot men det är blå kvalité som vanligt, rekommenderas! 
Köpte från toolab då Hornbach hade samma pris fast med minst 2 veckor leverans.
Köpte från toolab då Hornbach hade samma pris fast med minst 2 veckor leverans.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden