Ola C
Ola C: [citat] En liten varning för Rutlands reviews, finns trådar på ukworkshop forumet där folk berättar om att deras negativa (
48 svar · 12,3k läst
·
P
Pagno: [citat] Det borde finnas en tråd där alla kan lägga upp var de hittat svårhittade delar... Bra att det löste sig, nu är det bara resten kvar av jobbet!
13 svar · 1,8k läst
·
Wendigo
Wendigo: Hoppsan! Det blev en sen uppföljning. Jag köpte förlängningsaxlar via ebay för en 60:-/st inkl frakt. Adaptern träs på axeln och skruvas fast med två tvärgående små skruvar. Ingen jättestabil lösning men det fungerar hjälpligt. Det går att köra lösare verktyg som bonullsrondeller och skotchbrite men glöm att köra en slipsten eller lappolerskiva. Då börjar det vobbla. Jakten
8 svar · 4,0k läst
·
prototypen
prototypen: Det har alltid förr att med penna och tumstock märka ut och borra hålet. Med en borr med spets så hamnar hålet oftast där man markerat. Det funkar i dag också. Sedan kan man alltid göra en mall av en bräda eller en skivbit. Protte
1 svar · 2,4k läst
jonmo
jonmo: +1 på honom som granne! Frickin' dröm. "Look at thaaaat" :)
5 svar · 1,1k läst
B
badtastex: Lade upp en bild i min projekttråd, här är en länk till det inlägget. https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/242837-projekt-dammhantering.html?perpage=15#post2110048
12 svar · 18,4k läst
·
C
cpalm: [citat] Man får väl i värsta fall börja med en lite kortare borr? Ett par decimeter räcker bra för mig, efter det blir det svårt att styra borren rätt om man kommit snett. :p Ett exempel på ett perfekt användningsområde är montering av dörröga. Där har jag själv gjort bort mig lite. Fick dock viss tröst av att senare ha bevittnat en professionell dörrmontör göra exakt samma
33 svar · 14,6k läst
·
pär h
pär h: Det är aldrig roligt med kopior. Med tanke på att mina gamla batterier till festoon var asgamla och hållit galet bra så är det nog bara att betala för bra baterier
13 svar · 1,6k läst
trattalask
trattalask: Ja, den kände trevlig när jag klämde på den. Hornbach tog 1145 om jag inte missminner mig. Så borde man kunna prisgarantia mot verktygsboden, och komma under 900kr.
2 svar · 2,0k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] 175:- + frakt på Proffsmagasinet. 189:- + frakt på Toolab. Och förmodligen en hel del billigare från tex. Rubart eller Lefeld, dock lär väl frakten göra det till ett olönsamt alternativ om det bara är listen (FSN SS) som behövs. :)
27 svar · 31,3k läst
·
T
torparnorpan: missade detta inlägg fullkomligt tills nu , men ja jag är nöjd med slungan i övrigt. Lite platsdetaljer som gett med sig men i övrigt ok. Et måste är att byta ut glidskorna på sidan för de är alldeles för små och gräver ner sig direkt om snön är minsta mjuk, Gjorde nya i alu och monterade på. Köpte nytt däck för övrigt och svetsar det gamla så har jag alltid ett i reserv :-)
4 svar · 3,3k läst
L
SBH: [citat] ja nå ifåne ska det inte vara
17 svar · 11,0k läst
fatboy_kim
fatboy_kim: Imponerande! En sökning på ordet skränktång gav en hel del träffar med tänger som ser liknande ut. Tack för hjälpen hörrni!
3 svar · 3,6k läst
·
DennisCA
DennisCA: Kanske du kunde bombera hjulet lite, då vill flatremmen söka sig mot mitten på hjulet automatiskt. Alltså såhär: http://woodgears.ca/bandsaw/crowned_pulleys.html
16 svar · 10,1k läst
·
DennisCA
DennisCA: Jag kommer inte ihåg precis hur mycket det var, köpte väl filtret till en grovdammsugare och det var under 5 euro. Dom hade ganska många filter i affären som det stod HEPA på som jag inte hittar på webbsidan. Vet inte vad för prisklasser de andra ligger i. Har inte så bra koll egentligen.
2 svar · 4,3k läst
NetNut
NetNut: Du bör även kolla att utgående axeln inte blivit sned, en granne körde på en trädrot och den tvärdog, axeln böjde sig av kraften och maskinen vibrerade ordentligt när den gick igång. Blidde en ny maskin...
7 svar · 7,9k läst
·
Strip
Strip: ... eller så har du din näsa lägre än normen tillåter. Kolla med socialstyrelsen ;) Ansikten ser ju väldigt olika ut, de flesta av oss ser nog ganska kul ut efter några minuter i mask.
34 svar · 31,8k läst
·
R
roli: Jag hänger på samma fråga och är också intresserad. Minskar mitt "glapp" just nu med att fylla på med fett i smörjnipplarna.....
1 svar · 4,8k läst
D
Drdeo: Söker en bra asksugare, att till mestadels rengöra rökröret med ,, kikat en del på kärchers och tycker den verkar vettig, någon som testat den? Bra eller anus? Länk http://www.bygghemma.se/kok-och-bad/vitvaror/dammsugare/grovdammsugare/grovdammsugare-karcher-ad-3000-asksug/p-314344?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pla&gclid=CKO2m979tccCFST3cgodProOxQ
0 svar · 3,9k läst
W
woodrat: Jag testar billiga varianten tror jag Julas notstål+kullager+stoppring med insexskruv. Återkommer med resultatet. Tackar för synpunkter och förslag.
3 svar · 4,1k läst
ceson
ceson: Jag har spånsug och grovis med cyklon och har iofs. bara kört med liten rikt/plan. Använder i stort sett aldrig spånsugen utan kör med grovisen till mina maskiner. Hyveln producerar en hel del spån så jag är glad att jag satsade på lite större behållare till cyklonen. Skulle jag investera i en större hyvel skulle jag säkert tänka annorlunda. Vad gäller XCn så tycker jag att den
9 svar · 3,2k läst
pär h
pär h: Tack Nu blev jag fundersam är ST-2 en typ av stål eller är det samma som tolabs med legering?
4 svar · 970 läst
S
MaxPax: it's your lucky day! http://www.tradera.com/item/302433/238763962/helt-ny-makita-dc10wa-laddare-ce-markering-230volt-1-st-
11 svar · 6,0k läst
S
Sydväst: http://www.ebay.com/itm/Hot-Photography-Studio-360-Swivel-Mini-Ball-Head-1-4-Screw-for-Camera-Tripod-/331215935871?hash=item4d1e02197f Lägg till en sådan här så har du ett bra kit, billigt! Jag kör det till min laser
10 svar · 3,0k läst
pelpet
pelpet: Jula brukar ha rea på den här några gånger per år.
1 svar · 868 läst
Ropia
Ropia: Spännband på utsidan runt tunnan, låter konstigt men funkar klockrent, tryck jämt runt fatet/tunnan gör att den inte kalvar inåt och imploderar.
25 svar · 9,2k läst
·
fgo
fgo: [citat] Japp Nu har jag inte testat något annat multiverktyg, så jag kan inte svara med någon jämförelse. Kapade av en 1.5m lång spont och det tog ganska lång tid. Som andra säger så låter dessa maskiner en hel del = hörselskydd. Den avverkade som jag kan tänka mig att de gör. Tänderna är ju ganska fina på bladen. Vibrerar en del, men inte så man tappat känseln. Testade även
16 svar · 9,1k läst
B
Bigfoot: Jag har ca 1800 m2 som jag röjer en eller två gånger per år. Till det har jag haft en gammal Huskvarna röjsåg som förmodligen räknades som "proffsmodell" en gång i tiden. Nu börjar den sjunga på sista versen och det brukar bli mer mekande än röjande, så den behöver en efterträdare. Så vad ska man satsa på? Med tanke på hur pass lite jag använder den så har jag ingen lust att
0 svar · 907 läst
P
PeAu: Är på resa med begränsad internet, så jag tänkte ställa frågan här istället. Har en vän som är i behov av en hyfsat billig grovdammsugare som man kan ansluta säck till. Han befinner sig i Finland.
0 svar · 803 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.