3 511 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Cirkelsåg för inomhussnickerier
Ja precis, man får hoppas att han gör fel men det verkar ju vara Hitachis egen promotionvideo och adaptern såg inte ut att vara lämplig för sågning mot splitterskyddet även om det skulle gå, om nu den är tillräckligt lång för att den ska vila på rälsen och kunna vända på sågen. För man måste isåfall justera den varje gång den ska användas så att klingan inte sågar i splitterskyddet.DennisCA skrev:
Vad finns det för alternativ till Hitachi annars, det här forumet kör ju ganska starkt på dom men finns det några andra gångbara märken? Jag har funderat om jag inte behöver något större t.om. än C6BUY för jag kommer att jobba med att bygga en korsvirkesram i framtiden då jag ska bygga ett förråd, då blir det stora tappar och stora stockar som ska kapas.
Svårt att säga vad som är bäst.
Makita har en hel del varianter i olika storleken och brukar ha bra kvalitet på sina grejor. Just deras vanliga cirkelsågar är dock inget jag testat själv. Jag har deras sänksåg och den är helt OK bortsett från att den saknar klyvkniv. Tror dock att det finns på deras vanliga cirklar.DennisCA skrev:Vad finns det för alternativ till Hitachi annars, det här forumet kör ju ganska starkt på dom men finns det några andra gångbara märken? Jag har funderat om jag inte behöver något större t.om. än C6BUY för jag kommer att jobba med att bygga en korsvirkesram i framtiden då jag ska bygga ett förråd, då blir det stora tappar och stora stockar som ska kapas.
Klicka här för att svara