Tänkte kolla om det finns räls till min sticksåg.
Parallellanslag vet jag att det finns men de vore trevligt med en skena som jag kan måtta in utan att såga parallelt matrialets kant.
Jag har en Bosch GST 18 V-LI S.
Parallellanslag vet jag att det finns men de vore trevligt med en skena som jag kan måtta in utan att såga parallelt matrialets kant.
Jag har en Bosch GST 18 V-LI S.
Mafells sticksåg P1cc har möjlighet till rälssågning. Det kan användas när man skall ha ett innerhörn av något slag. Jag använder inte funktionen på min P1cc. Vid innerhörn gör jag det mesta med cirkelsåg på skena och avslutar med japansk dragsåg eller sticksåg.
Kan denna passa din sticksåg?
http://www.toolab.se/produkt/GLIDSKENA-FOR-PKSGKS
Ihop med Boschskenan.
http://www.toolab.se/produkt/GLIDSKENA-FOR-PKSGKS
Ihop med Boschskenan.
Fast det borde väl funka lika bra att spänna fast en bit regel med två tvingar och såga efter. Antar är detta ger precision nog för en sticksåg.
Kanske inte lika bekvämt som skena.
Det ser förövrigt ut som att skenadaptern som länkades till är för boschs gamla skensystem.
Kanske inte lika bekvämt som skena.
Det ser förövrigt ut som att skenadaptern som länkades till är för boschs gamla skensystem.
Det är lite så jag jobbade innan jag hamnade i festoolsekten. Jag tvingade fast ett billigt långpass som jag följde med fräsen och cirkelsågen
Det funkar, riggningstiden tar en stund, men resultatet blev bra.
Jag har en skentillsatts till trionsågen, hitilsbär den oanvänd. Men man vet inte om framtiden
Det funkar, riggningstiden tar en stund, men resultatet blev bra.
Jag har en skentillsatts till trionsågen, hitilsbär den oanvänd. Men man vet inte om framtiden
Den du länkar till är till de äldre Boschskenorna, och skenadaptern är rätt glappig mot skenan.bulleribock skrev:
Däremot så kommer det en ny adapter passande de nyare skenora (de med smal klack).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
FSN SA, som ska passa GST 18V-LI mfl.
Kan inte bidra så mycket, men till min gamla Bosch sticksåg, låg det med ett produktblad till vad jag skulle kalla en avancerad gerbox, med skenor och allt, som skulle passa till den. Tyvärr är jag hemma och sticksågen är på landet, det borde finnas.
Klicka här för att svara