Tänkte kolla om det finns räls till min sticksåg.
Parallellanslag vet jag att det finns men de vore trevligt med en skena som jag kan måtta in utan att såga parallelt matrialets kant.
Jag har en Bosch GST 18 V-LI S.

tommib
Välkommen till forumet!

Uppgiften du vill göra använder man vanligen en sänksåg till, inte en sticksåg. Huruvida det finns räls har jag inte någon aning om tyvärr.

Ja, ska det va så rakt att man behöver skena är oftast inte en sticksåg bra nog.

Mafells sticksåg P1cc har möjlighet till rälssågning. Det kan användas när man skall ha ett innerhörn av något slag. Jag använder inte funktionen på min P1cc. Vid innerhörn gör jag det mesta med cirkelsåg på skena och avslutar med japansk dragsåg eller sticksåg.

trattalask
Fast det borde väl funka lika bra att spänna fast en bit regel med två tvingar och såga efter. Antar är detta ger precision nog för en sticksåg.

Kanske inte lika bekvämt som skena.

Det ser förövrigt ut som att skenadaptern som länkades till är för boschs gamla skensystem.

Det är lite så jag jobbade innan jag hamnade i festoolsekten. Jag tvingade fast ett billigt långpass som jag följde med fräsen och cirkelsågen
Det funkar, riggningstiden tar en stund, men resultatet blev bra.

Jag har en skentillsatts till trionsågen, hitilsbär den oanvänd. Men man vet inte om framtiden :-)

bulleribock skrev:
Kan denna passa din sticksåg?
[länk]

Ihop med Boschskenan.
Den du länkar till är till de äldre Boschskenorna, och skenadaptern är rätt glappig mot skenan.

Däremot så kommer det en ny adapter passande de nyare skenora (de med smal klack).

fsn-sa-35828.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

FSN SA, som ska passa GST 18V-LI mfl.

• Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Å, vet du om det kommer ny adapter för de gamla gks cirkelsågarna också?

mexitegel skrev:
Å, vet du om det kommer ny adapter för de gamla gks cirkelsågarna också?
Tyvärr inte sett något sådant. :(

Kan inte bidra så mycket, men till min gamla Bosch sticksåg, låg det med ett produktblad till vad jag skulle kalla en avancerad gerbox, med skenor och allt, som skulle passa till den. Tyvärr är jag hemma och sticksågen är på landet, det borde finnas.

PeAu skrev:
Kan inte bidra så mycket, men till min gamla Bosch sticksåg, låg det med ett produktblad till vad jag skulle kalla en avancerad gerbox, med skenor och allt, som skulle passa till den. Tyvärr är jag hemma och sticksågen är på landet, det borde finnas.
302783_600_370.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det den här du menar?
Bosch PLS 300.

• Gilla
PeAu
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Tyvärr inte sett något sådant. :(
Illa, det kanske är detta som motiverar inköpet av en 3D-skrivare :D

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Jo, en sådan var det nog
:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.