13 460 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Vilken skottkärra för enklare bruk?
Nja, 150 kr för den är 140 kr för mycket tycker jag. Den höll i två år.PeterStrandberg skrev:
Men apropå Bauhaus så tycker jag denna verkar vettig (inte för jag provat den själv):
http://www.bauhaus.se/ekeby-tradgardskarra-120k.html
Man vill väl ha galvat, inte lackat.
Jag köpte Biltemas 200kr-kärra, grävningen för altanbygget sänkte kärran totalt efter mindre än ett års användning. Fick en ny på biltema som fortfarande håller ihop bra.
Fördelen med dessa budgetkärror är att de är mycket lättare än en tung Ekeby-kärra. Man kan dessutom misshandla dem utan dåligt samvete.
Fördelen med dessa budgetkärror är att de är mycket lättare än en tung Ekeby-kärra. Man kan dessutom misshandla dem utan dåligt samvete.
Jag köpte en Ekebykärra i tunn plåt, tror den kostade 199 kr på Bauhaus!
Syfte? Den står tom i garaget och när jag har ett projekt på gång så lastar jag i alla verktyg jag kan tänkas behöva från garaget och sen knatar jag ut med kärran full med prylar. Enkelt att ha allt samlat på ett ställe och snabbt att köra in i garaget igen när kvällen kommer. När projektet är klart så tömmer jag den på verktyg och så får den vila tills nästa projekt dyker upp!
Har funderat på att modda den lite och skruva fast plåtband på sidorna för att kunna ha "fickor" att stoppa de verktygen som alltid får följa med, hammare, lodstock, skruvdragare o.s.v.
Så visst finns det ett användningsområde för en billig kärra!
Syfte? Den står tom i garaget och när jag har ett projekt på gång så lastar jag i alla verktyg jag kan tänkas behöva från garaget och sen knatar jag ut med kärran full med prylar. Enkelt att ha allt samlat på ett ställe och snabbt att köra in i garaget igen när kvällen kommer. När projektet är klart så tömmer jag den på verktyg och så får den vila tills nästa projekt dyker upp!
Har funderat på att modda den lite och skruva fast plåtband på sidorna för att kunna ha "fickor" att stoppa de verktygen som alltid får följa med, hammare, lodstock, skruvdragare o.s.v.
Så visst finns det ett användningsområde för en billig kärra!
Jag har en två hjulig kärra från Ekeby, http://www.bauhaus.se/ekeby-tappan.html som fungerar väldigt bra.
Stabil och stadig går att köra med en hand, lol
Stabil och stadig går att köra med en hand, lol
Klicka här för att svara