S
Har en bosch gst 90 sticksåg som använts sporadiskt, men till det pågående utbygget sågar jag en del snickarglädje och inser snart att såghelvetet inte sågar rakt ner. Speciellt när jag gör svängar drar bladet snett neråt höger, typ 5-10 grader. Vad gör jag åt detta? Går det att justera på nåt vis?
 
S
Har du provat med olika blad?
Är det slött så blir det slött. Finns också blad som är bättre för att såga svängda former med.

GST 90 har väldigt mycket enklare bladstyrning än de dyrare sticksågarna.
 
H
Köp blad med bra kvalite.
Hade liknande med biltema blad.
Använder endast blad som är bättre nu.
Man får vad man betalar för
 
S
Har testat olika blad, bosch och craftomat men samma beteende. Om jag kör bladet i luften ser jag att det liksom svänger av längst ut. Är det helt enkelt så att sågen är usel?
 
  • Gilla
Malmos
  • Laddar…
Kolla att bladet passar i bladstyrningen. När jag köpte min 135a så hade den en bladstyrning som var för trång så att bladen inte bottnade.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.