Kom över en gammal Kränzle minor 10/100 för under en röding. :thumbup: Testade som snabbast att den funkade men den matades med en slang som läckte rätt friskt. Har letat länge efter en tvätt från kränzle.

Nu till frågan; vad göra för att den skall behålla funktionen? Byta olja är nog inte fel, tryckmätaren har sett sina bästa dagar likaså strömbrytaren. Rengöra ventiler? Nån som gjort nåt liknande? Lägger hellre lite pengar på en sån här än att köpa nån ny plastaskit.

• Kompressor på tegelgolv med sladdar, tryckmätare, dammig, inne i rum, verktyg, arbetsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Motor märkskylt monterad på svart utrustning med tekniska specifikationer: fas, typ, kW, volt, rpm.
    Skapa konto
Kompressor täckt med spackel bredvid en person och en suddig hund som går förbi.
Skapa konto

Närbild på en etikett för en elektrisk enhet, förmodligen pump, med tekniska specifikationer, placerad på ett golv.
Skapa konto

Oljan hade jag bytt och sedan varit glad :)
Kan inte se någon poäng att riva pumpen och pillra på ventiler så länge den går bra och start/stop automatiken fungerar som den skall.

/Micke

edit: grattis till köpet!

Tack för svar. Hur får man ut den gamla oljan tro? Vänder upponer?

Strömbrytaren skulle jag vilja få tag på en ny, alt ett nytt plastskydd. Likaså barmätaren.

5.2 racing skrev:
Tack för svar. Hur får man ut den gamla oljan tro? Vänder upponer?

Det vet jag inte, fick du med någon manual?

Strömbrytaren skulle jag vilja få tag på en ny, alt ett nytt plastskydd. Likaså barmätaren.
Vet inte vilka som säljer kränzle men om du hittar en ÅF till gelins KGK så skall de kunna ordna fram prylar.

Jo, reservdelar finns det, därför kan man köpa gamla grejer. Man kanske tom kan lämna in dom på service? En rengöring och funktionstest står på agendan när våren kommer.

Undrar hur man får ut den gamla oljan? Nån som vet? Sitter ju bulthuvuden lite överallt.

5.2 racing skrev:
Undrar hur man får ut den gamla oljan? Nån som vet? Sitter ju bulthuvuden lite överallt.
Därför tänkte jag att du kollar med en verkstad som servar kränzle, passa på att köp oljan där om de är hjälpsamma.

/Micke

Pratade med en verkstad idag och dom menade på att man byter oljan och kör tills det rasar, det blir för dyrt att börja göra grejer med den, killen visste inte hur man gjorde med oljan utan att se den. Har hittat sprängskisser på tvätten så jag skall testa imorrn.

Krilleman
Manometern är ju bara hänga loss och köpa en liknande med samma gänga.

Krilleman
Det skulle stå gänga och inte hänga.

Bytt olja, rengjort riktigt ordentligt, smörjt upp handtaget så det funkar med tvättmedel sen lite färg. Ouuh va nöjd jag är över mitt köp. Har tvättat bilarna två gånger med ett leende på läpparna.

Renoverad högtryckstvätt och verktyg på ett bord i ett hemmiljö.
Skapa konto
Höjtryckstvätt med skyddad plast och maskeringstejp inför ommålning.
Skapa konto
Högtryckstvätt på trägolv med rengjorda och smorda delar samt nymålat handtag.
Skapa konto

Högtryckstvätt efter service med ny olja, rengöring, smörjning av handtag och ny färg.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
F
Fy för jävulen vad jag skulle släng fram en 5-hundring snabbt för en sån.

Fick den för 400:-

:beer::beer::D

Kompressor på ett träbord i ett kök, nymålad med Hammarlack.
Skapa konto

En kompressor på ett köksbord med tidningar under, omgiven av stolar och en byrå i bakgrunden.
Skapa konto

En sprayburk och en burk Hammarlack bredvid en luftkompressor på ett köksbord.
Skapa konto

Hittade en sprayburk och lite Hammarlack. 🤓🤓

• Gilla
Allmänobildad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.