Kom över en gammal Kränzle minor 10/100 för under en röding.
Testade som snabbast att den funkade men den matades med en slang som läckte rätt friskt. Har letat länge efter en tvätt från kränzle.
Nu till frågan; vad göra för att den skall behålla funktionen? Byta olja är nog inte fel, tryckmätaren har sett sina bästa dagar likaså strömbrytaren. Rengöra ventiler? Nån som gjort nåt liknande? Lägger hellre lite pengar på en sån här än att köpa nån ny plastaskit.
Nu till frågan; vad göra för att den skall behålla funktionen? Byta olja är nog inte fel, tryckmätaren har sett sina bästa dagar likaså strömbrytaren. Rengöra ventiler? Nån som gjort nåt liknande? Lägger hellre lite pengar på en sån här än att köpa nån ny plastaskit.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Oljan hade jag bytt och sedan varit glad 
Kan inte se någon poäng att riva pumpen och pillra på ventiler så länge den går bra och start/stop automatiken fungerar som den skall.
/Micke
edit: grattis till köpet!
Kan inte se någon poäng att riva pumpen och pillra på ventiler så länge den går bra och start/stop automatiken fungerar som den skall.
/Micke
edit: grattis till köpet!
Tack för svar. Hur får man ut den gamla oljan tro? Vänder upponer?
Strömbrytaren skulle jag vilja få tag på en ny, alt ett nytt plastskydd. Likaså barmätaren.
Strömbrytaren skulle jag vilja få tag på en ny, alt ett nytt plastskydd. Likaså barmätaren.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Vet inte vilka som säljer kränzle men om du hittar en ÅF till gelins KGK så skall de kunna ordna fram prylar.5.2 racing skrev:
Jo, reservdelar finns det, därför kan man köpa gamla grejer. Man kanske tom kan lämna in dom på service? En rengöring och funktionstest står på agendan när våren kommer.
Undrar hur man får ut den gamla oljan? Nån som vet? Sitter ju bulthuvuden lite överallt.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Pratade med en verkstad idag och dom menade på att man byter oljan och kör tills det rasar, det blir för dyrt att börja göra grejer med den, killen visste inte hur man gjorde med oljan utan att se den. Har hittat sprängskisser på tvätten så jag skall testa imorrn.
Bytt olja, rengjort riktigt ordentligt, smörjt upp handtaget så det funkar med tvättmedel sen lite färg. Ouuh va nöjd jag är över mitt köp. Har tvättat bilarna två gånger med ett leende på läpparna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto