Har tillslut fått inse att min gamla vapendragare nog har gjort sitt (Makita 14,4v) så dax att beställa ny..

Kikat på olika Makita kombi pack med skruvdragare och slagdragare 18V 4 - 5ah, men funderar nu mer och mer på att köpa en bra och lätt skruvdragare då jag mest skruvar och vill ha en smidig maskin som ändå klarar av att jobba längre pass utan att händer och armar tar slut.

18V kan så isf köpas vid senare tillfälle..

Vad kan sägas om denna maskin? Någon som har erfarenhet av den? Eller kan tipsa om en bra och smidig Makita för skruvande av allt från skivor, panel och mindre regelkonstruktioner.

Priset verkar rätt överkomligt.

https://www.verkter.se/skruvdragare...rr-makita-df332dsmj-10-8-v-2x4-0-ah-batt.html

Mvh

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Fulkemisten
Har föregångaren till den där i kombinationspack med impact-versionen. Fantastisk maskin med tillräcklig styrka men lite kort batteritid, bara 1,3 Ah. Uppgraderingen till 4 Ah känns dock nästan overkill. Synd också att de frångick batterimodellen på 10.8V som satt i handtaget och gör den ännu smidigare. Jag tror du blir nöjd. Räkna inte med att kunna dra vad som helst. Mycket tunga jobb kräver mer maskin.

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Har föregångaren till den där i kombinationspack med impact-versionen. Fantastisk maskin med tillräcklig styrka men lite kort batteritid, bara 1,3 Ah. Uppgraderingen till 4 Ah känns dock nästan overkill. Synd också att de frångick batterimodellen på 10.8V som satt i handtaget och gör den ännu smidigare. Jag tror du blir nöjd. Räkna inte med att kunna dra vad som helst. Mycket tunga jobb kräver mer maskin.
Tackar för ditt svar. Ja 4Ah kanske är overkill men alt som säljs är 2Ah och det känns lite klent.

Jag har kombi pack med det tidigare pisrolgreppet och där är slagdragaren suverän för mindre jobb. Det negativa är att dom inte går att hänga den i byxan utan man måste ha hölstret som jag tycker är lite meckigt. Alt är att trycka ner den i fickan, men där har man ju all skruv :D

För tyngre jobb för den gamla 14,4 fortsatt agera (Varför slutade Makita med dom är ju frågan, lättare än 18V men bra kraft och den modell jag har är dessutom en slagborr som räddat många jobb där det dykt upp en tegelvägg)

Vad anses om priset kontra en 18V?

Fulkemisten
Har handlat annat än verktyg från amazon.co.uk och där måste man nog ha ett konto och ev lägga grejerna i kundkorgen innan man får ett pris på frakten. Der är säkert samma hos amazon.de men har man väl gjort det så är det tydligt.

• Gilla
Huzzbutt och 2 till
  • Laddar…
.de har mycket med fri frakt. Köpte just ett gäng armband till Garmin klockan och de har fri ekonomifrakt.

Bara att lägga i korgen och kolla vad frakten blir

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Då var den beställd. :D
Bara att invänta utlovad leverans som på tisdag nästa vecka...

Pris 1830:- känns helt okej med 2st 4Ah ackar och macpack.

Redigerat:
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
P
Jag har den chucklösa och det är den bästa 10,8v/12v skruvdragare jag har, gillar den mer än min Festool CXS! kört massor med gipskruv och den är så lätt och smidig så denna med chuck kommer inte att göra dig besviken!

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Jag har den chucklösa och det är den bästa 10,8v/12v skruvdragare jag har, gillar den mer än min Festool CXS! kört massor med gipskruv och den är så lätt och smidig så denna med chuck kommer inte att göra dig besviken!
Ja det känns som att denna kommer bli en riktigt trevlig bekantskap, får hoppas den håller likt min gamla som nu har 11 år på nacken.
Kul att höra att du är nöjd med den chucklösa stod i valet att köpa den men vill även kunna använda vanliga borrar för som med bit-fäste ogillar jag..

Jag har också som en annan sade, föregångaren tillsammans med impact-dragaren. Fast med 4AH batterier, dom är guld värda och jag har sen dess satsat på Makitas maskiner.

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Och är man en gång fast i Makita träsket så är man..:rofl:

• Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.