Som videon visar så tar det bara stopp, precis som när man kör för hårt, går ibland men i stort sett piper den hela tiden. Någon som har en aning vad problemet kan vara ? Rätt okunnig när det kommer till saker inuti maskinerna. Har testat med fullt laddade batterier i bra skick så det har inte med batteriet att göra iallafall.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Sådär låter inte min c15. Något fel med elektroniken. Borde finnas reservdel.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jag har en C12 som uppförde sig på liknande sätt, och så här i efterhand har jag genom åren läst/hört om många andra med samma problem/lösning.

Den fungerade den som den skulle om man tryckte hårt på brytarens övre del, så jag drog slutsatsen att brytaren gett upp. Bytte den, och sen gick den som en klocka igen. C12:an är i varje fall enkel att skruva isär (och, inte minst, ihop igen) och jag har för mig att det finns en kontakt på brytaren - alltså inget lödande. Fråga mig inte om några detaljer, för det var 8-9 år sedan jag gjorde operationen... har dock för mig att jag lagt upp en bild på "öppnad" dragare här.

bygga_bo bygga_bo skrev:
Hittade bilden och ett annat inlägg:

[länk]
[länk]
Tack för svar, C15 såg lite annorlunda ut inuti, vad gäller knappen så gör det ingen större skillnad hurvida man trycker hårt eller inte Har ingen lust att pilla med den heller så denna maskin ställs nog istället åt sidan då behovet av den är minimalt iallafall.

Någon intresserad av maskinen? Står o samlar damm, bytes mot en trisslott eller högst bjudande. Stockholm.

• Gilla
untha och 1 till
  • Laddar…
Jag kan vara intresserad av borrmaskinen, har en 15 med dåliga batterier så kanske kan pyssla ihop en fungerande isåfall :)

Redigerat:
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Nu har den hamnat hos mig och blivit isärskruvad. Kan konstatera att det är något inne i elmotorn som inte är riktigt som det ska. Vrider man den lilla fläkten bakpå motorn ett kvarts varv så funkar den fint, tills man släpper knappen, då får man vrida igen för att få igång den.. Öppet elverktyg med synlig elmotor och färgkodade kablar, hand vrider en liten fläkt på motorns baksida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isärskruvad elmotor med synlig fläkt och kablar, behöver vridas för att starta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Martin321
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.