Varmluftpistolen skar ihop, det var en billig rackare.
Så då ska man ha en ny, då.
Pratar vi varmluftpistoler är det Leister som gäller, åtminståne enl undertecknad. Tillverkade i Schweiz, bara en sån sak.
Då gällde det bara att hitta ett inköpsställe, vilket inte var så lätt, visade det sig. Hittar nån holländsk webshop som jag inte kan tyda rikigt, om de skickar till Sverige tex, samt nån engelsk. Inget ställe där jag handlat förut har dem.
Har någon ett tips på återförsäljare? Vad kostar de i Sverige, hittar inga priser nånstans?
Nåt tips på annat fabrikat med samma kvalité? Steinel?

Här är en leverantör i Österrike, som levererar till Sverige. Billigt är det inte. Jag har själv en Leister på 3,2 kW. Det är i ärlighetens namn inte en speciellt praktisk maskin. Jag kan inte köra den på fullt spett ur ett vanligt uttag, utan måste dra fram trefaskabel med 1-fas adapter om jag ska klara säkringen. Det leder till att jag oftast inte kör den på full effekt. Min maskin pulsar i sekundskala, och man ser att ljuset blinkar i takt med maskinens pulser.
https://heissluftschweissgeraet.at/leister-geraete/handgeraete/

Bäst hittills! En triac ST för 366 euro, då får man en "koffer" också...1600 W.

Sådärja, beställt. Fick tebaks på skatten!:giggle:

Vad blev det, och vad ska du värma? Alltid kul att säga -Äh, vafan, jag köper det bästa som finns!

ullberg
se inlägg #3 för fotografens val, har själv länge varit sugen på en Leister men jag lyckas aldrig ta kål på min Dewalt som jag köpte när det det var litebråttom...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.