nino
nino: Det beror mycket på plattan om det ska gå bra
23 svar · 3,5k läst
·
R
Robert-san01: [citat] Precis, de små hålen runt om saknas.
12 svar · 3,4k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Varför inte bara göra luckan fyrkantig?
4 svar · 4,5k läst
·
T
Trrttsch: [citat] Nu har jag äntlgen fått lite tid att leka med Meec:en. Det går ungefär dubbelt så fort mot min förra maskin, c:a 5 min per hål, 20mm x 12 cm. Jag skulle säga att det går utmärkt att ha den för att spräcka lite större stenar i trädgården. Jag är strax klar med åbäket på c:a 1m3 som stört mig länge. :-)
52 svar · 7,7k läst
·
P
P-G H: Inga problem att hitta gummibelägg till större bandsågar på nätet. Jag har köpt färdigbomberade, crowned på utrikiska, till båda mina bandsågar av just ebay säljaren i länken ovan. Förklara bara vad du behöver så tillverkar han en omgång åt dig. Min gamla Jonsered såg har 700mm hjul, och det var inga problem att få hjälp med det. vettiga priser och hyfsat snabb frakt också.
16 svar · 4,8k läst
Isakare
Isakare: Det till höger i 6 packet är för metall. Kommer man bara åt och får bra mothåll funkar den utmärkt med sticksåg.
7 svar · 3,8k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Nä, din upplevelse kan ju ingen ta ifrån dig...
32 svar · 13,4k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Den är ju opti även utan kompressor. Dammfilter. Laxrök. Oändligt antal användningsområden :)
10 svar · 3,6k läst
·
Anders243
Anders243: [citat] Jag brukar bara använda en som är ca 10 mm.
4 svar · 3,8k läst
M
Matte.H: Av en slump hittade jag den här videon. :crysmile: De större måste ju vara en äldre version av en collet chuck, fast med dragstång. Jag saknar tyvärr insatsen men verkar ju inte speciellt svår att tillverka. Vid 1:46 ser man hur det funkar. I övrigt en väldigt intressant video. :) [MEDIA=youtube]5FpAIjPffUo[/MEDIA]
15 svar · 5,9k läst
·
T
Turbin: Hej Sätter ut en blänkare här. Köpt ny kap och ger såg så den gamla ska säljas. Det är en DW 707 med helt ny Bosch klinga samt arbetsbänk. Se bilder Vad kan detta vara värt ? Finns i Norrköping. Skickas helst inte [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,7k läst
·
J
jonasz: [citat] Du blir nöjd med den, väldigt smidig höjdjustering på mottagaren och simpel men stabil mekanism får förlängning av själva stången
1 svar · 3,9k läst
·
Ola C
Ola C: [citat] Jag har nog genom mina bidrag i denna tråden säkerställt att jag kommer undslippa allt filmrelaterat ansvar överhuvudtaget inom överskådlig framtid.:beer:
12 svar · 2,3k läst
·
H
henkepenk: Tack!
3 svar · 819 läst
Demmpa
Demmpa: Om du köper en maskin med altantvätttillbehör så brukar en/två förlängare medfölja. Om du köper en altantvätt som tillbehör så verkar två förlängare ingå.
5 svar · 1,0k läst
F
Fredrik_Lerum: Hejsan funderar på att köpa ett lite större släp det jag vill ha är * totalvikt minst 2000 kg * gå att last amed truck från sidan * flaklängd på 3 meter kollat lite på detta släp https://variantslap.se/2006-b-320-alu/ någon aom har erfarenhet av dem ? eller som kan tipsa om någon släpförsäljare i närhet till göteborg. Alternativt andra förslag på släp som passar på
0 svar · 677 läst
V
V70pappa: Bear claw!
1 svar · 926 läst
·
H
heimlaga: [citat] I så fall borde det ju inte vara särskilt svårt att byta axel i rotorn. Man behöver en stump ämnesrör med plansvarvade ändar att sätta under när man pressar så att rotorn får stöd invid hålet så inte rotorplåtarna pressas från varandra.
10 svar · 3,6k läst
·
A
Avemo: Detta var en lite solidare platta. Jag är inte säker på att all denna armering varit nödvändig. Här hade det nog varit en fördel med 30 kg maskinen. [bild]
12 svar · 6,2k läst
·
A
andersda: Varför brandsläckare?
3 svar · 1,5k läst
H
hackatall: Så frågan kvarstår, den tryckvakt dom satt på tanken innan motor och kompressorhus monterades. Ska den användas? Om ja, hur kopplas den ihop mot elskåpet? Och hur kan jag koppla den lilla slangen från tryckvakt när den ”nya” tryckavlastningsventilen har en spole monterad på motsvarande plats?
10 svar · 2,4k läst
·
nikasp
nikasp: Värsta trådlyftet. Mycket nöjd även med den något sneda sågen (köpte en ny till villan för 1-2 år sedan). Har lagt tak och som slit och slängsåg för kapningar utan skena som inte kräver superprecision känns den fortfarande kanon. Har skena hemma också.
20 svar · 7,1k läst
P
pyro: [citat] Det beror troligtvis på vilken maskin du har. Om du specar det kommer du sannolikt få ett korrekt svar. Vill minnas att Festool kör 8mm på sin OF1010. Jag köpte 8mm rundstång på någon av byggmarknaderma och sågade till i lagom längd. Har du en märkesmaskin kan du troligtvis beställa dem som reservdel. Fast det är troligtvis mer ekonomiskt att hitta valfritt material i
44 svar · 14,5k läst
S
Stoffy: Har också en sådan och är nöjd med den. Tyckte att det var lite klurigt att ställa ändstoppet/djupanslaget rätt de första gångerna men antar att det mest var ovana från min sida. Kolla på https://www.hornbach.se/shop/WOLFCRAFT-Undercover-Jig-i-vaska/5230263/artikel-detaljer.html Är samma produkt om man jämför EAN-koden fast till betydligt bättre pris.
2 svar · 16,9k läst
L
Lindahl85: Inte sent i mitt fall, jag köpte dom idag :)
8 svar · 9,1k läst
C
Cossiejeppe: Hejsan På min svärfars företag så skrotas det rätt många mutterdragare mm, bestämde mig för att samla ihop lite maskiner för att laga/bygga ihop ett par stycken. Behålla nån (några) och lämna tillbaks dom andra. Mest för jag är sjukskriven/uttråkad men också för att jag älskar maskiner Det jag undrar över innan jag får tid att börja kolla på dom är om någon har kunskap om
0 svar · 1,5k läst
dof
dof: Köp ett riktigt blad för det du tänkt göra. Det har du igen i längden. Detta har jag använt då jag skulle såga snäva radier med bra resultat. https://www.toolab.se/produkt/sticksagsblad-festool-festool-sticksagsblad-s-75-1-4-k-5
4 svar · 6,2k läst
P
peiseidon: Jag har kollat vidare och fortfarande inte hittat nåt som är i närheten av det jag letar efter så jag är böjd att hålla med de som läst min fråga, det finns inget.
1 svar · 1,3k läst
T
tergo: det går att använda i spärrhandtag + 10 hylsa till monteringsverktyget eller en 10 mm hylsa + https://www.grainger.com/product/IRWIN-Socket-Adapter-1AVL8
5 svar · 4,4k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Jo sladdfritt och underhållsfritt har sina fördelar. Jag ser fram emot en recension av DLM460 !
5 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.