Hej!

Som en del här säkert har sett så brukar vi med ojämna mellanrum hålla seminarier om olika ämnen inom finsnickeri. Det har tex handlat om sicklar, handöverfräs, gitarrbyggande med mera. Nästa seminarium (om tvingar och tvingande) kommer att vara i slutet av sommaren, här hos oss i Lund.

Nu letar jag efter någon som hade varit intresserad av att filma detta för att kunna lägga upp på youtube. Finns det intressenter? Du bör ha någon form av stativ för kameran, någon form av mygg-mikrofon och sen kunna göra enklare redigering av filmen. Det är, precis som seminarierna, ett helt ideelt arbete.

Exakt vad man behöver i form av teknisk apparatur vet jag att det finns många här som har koll på, fyll gärna i!

Här är lite länkar till tidigare seminarier och filmer:

 
  • Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
Jag uppar denna lite, visst måste det väl finnas någon som är intresserad?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Jag uppar denna lite, visst måste det väl finnas någon som är intresserad?
Hade jag bara haft utrustning för det så. Ola kanske kan plotta in ett utrymme i min verkstad där jag kan förvara saker för filmning?
 
  • Haha
Huzzbutt
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hade jag bara haft utrustning för det så. Ola kanske kan plotta in ett utrymme i min verkstad där jag kan förvara saker för filmning?
Men du jobbar ju varje gång det är ett seminarium... ;)

//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Men du jobbar ju varje gång det är ett seminarium... ;)

//Ronnie
Jag vet. Daniel ringer min fru och frågar när jag jobbar, sen planerar han in seminariumen..
 
  • Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Hade jag bara haft utrustning för det så. Ola kanske kan plotta in ett utrymme i min verkstad där jag kan förvara saker för filmning?
Oj herrejösses, såg mitt namn o trodde ni föreslog att jag skulle filma.

Jag tror min kompetensprofil passar bättre som redigerare isåfall. Dom där filmerna med den skäggprydde duracellkaninen går ju så himla snabbt i svängarna så jag tänkte isåfall fokusera på mer modest hastighet så folk hänger med i vad som sägs.

 
  • Haha
  • Gilla
badtastex och 5 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Oj herrejösses, såg mitt namn o trodde ni föreslog att jag skulle filma.

Jag tror min kompetensprofil passar bättre som redigerare isåfall. Dom där filmerna med den skäggprydde duracellkaninen går ju så himla snabbt i svängarna så jag tänkte isåfall fokusera på mer modest hastighet så folk hänger med i vad som sägs.

[video]
Grymt!
Tom för en väschöte gick det att förstå skånskan.
Kan du inte bara filma med Daniels mobil och så är saken biff?
 
Ola C Ola C skrev:
Oj herrejösses, såg mitt namn o trodde ni föreslog att jag skulle filma.

Jag tror min kompetensprofil passar bättre som redigerare isåfall. Dom där filmerna med den skäggprydde duracellkaninen går ju så himla snabbt i svängarna så jag tänkte isåfall fokusera på mer modest hastighet så folk hänger med i vad som sägs.

[video]
Ingen risk din pajas:crysmile::crysmile:
 
Filmare hittad! (nej det är inte @Ola C)
 
  • Gilla
  • Ledsen
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Filmare hittad! (nej det är inte @Ola C)
Hörde att @Ola C skulle få titeln regissör?
 
  • Älska
Ola C
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Filmare hittad! (nej det är inte @Ola C)
Ok! Jaha gott folk, då får ni försöka hänga med i duracellkanintempot även framöver:rolleyes:

 
  • Haha
  • Gilla
wiz och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ok! Jaha gott folk, då får ni försöka hänga med i duracellkanintempot även framöver:rolleyes:

[video]
Fint jobb :)
Är det du som är ansvarig för textning till filmerna framöver också?
 

Bästa svaret

Frustrator Frustrator skrev:
Fint jobb :)
Är det du som är ansvarig för textning till filmerna framöver också?
Jag har nog genom mina bidrag i denna tråden säkerställt att jag kommer undslippa allt filmrelaterat ansvar överhuvudtaget inom överskådlig framtid.:beer:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.