1 947 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Erfarenhet av Makitas batteridrivna gräsklippare (2x18V)?
Funderar på att köpa en sådan maskin för att ersättare en bensinare. Ska endast användas för "stödklippning" där robot missar.
Är dessa maskiner bra?
Du fråga kanske (det finns ju inga?!) men är dessa klippare självgående/-drivande eller är det eget påskjut som gäller?
(Endast Makita är av intresse då jag har deras system sedan tidigare.)
Är dessa maskiner bra?
Du fråga kanske (det finns ju inga?!) men är dessa klippare självgående/-drivande eller är det eget påskjut som gäller?
(Endast Makita är av intresse då jag har deras system sedan tidigare.)
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 975 inlägg
Makita DLM380 är rapplig och svag och inte mycket värd som gräsklippare. Trots det klipper jag mina 3000 m² med en sådan, av enda anledning att den tar Makitas vanliga 18 V verktygsbatterier. Kanske är DLM430 lite robustare?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 975 inlägg
Nja, en lagom dagsmotion på en mils promenad. Kan lika gärna skjuta klipparen framför mig som att gå på vägen. Det behövs tre st laddare och sex batterier dock för att kunna gå kontinuerligt.
Jag har en 380 till vår pyttelilla gräsmatta, ca 70-80 kvadrat. Funkar bra till det. Skönt att slippa krångla med sladdar eller bensin. Kör samma batterier i trimmern. Är mycket nöjd efter att ha bytt ut en med sladd som jag blev tokig på varje gång den var framme. Riktigt skönt att slippa sladden. Tycker den orkar tillräckligt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 975 inlägg
Jo sladdfritt och underhållsfritt har sina fördelar.
Jag ser fram emot en recension av DLM460 !
Jag ser fram emot en recension av DLM460 !
Klicka här för att svara