tänkte bara höra om det är detta resultat jag kan förvänta mig av en kakelsåg eller beror det på att klingan är sliten eller att sågen är från jula?
Just dessa är strunt samma pga kanten hamnar under /bakom golvlist men har en kant som kommer bli synlig så den tänker jag nog försöka knäcka med rits
Just dessa är strunt samma pga kanten hamnar under /bakom golvlist men har en kant som kommer bli synlig så den tänker jag nog försöka knäcka med rits
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Vad i herrans namn är en KANELSÅG? För att figursåga hårdbakade kanelbullar?
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Och sorry för mitt spydiga svar tillbaks...T Thomas_Blekinge skrev:
Edit. Helt ärligt så tänkte jag när jag såg vad rubriken blitt att fn jävla skittelefon. AI my ass liksom när man är på ett byggforum så är det inte bakredskap som jag vill diskutera
Har du vatten i sågen? Utan vatten fläker det nästan garanterat.
Kan vara sågklingan som är dålig och en del kakel och klinker går inte såga perfekt.
Jag skulle satsa på en sågklinga av "bättre" kvalite, ett longshot kan vara att tejpa där du ska såga.
Kan vara sågklingan som är dålig och en del kakel och klinker går inte såga perfekt.
Jag skulle satsa på en sågklinga av "bättre" kvalite, ett longshot kan vara att tejpa där du ska såga.
Min erfarenhet av sådana här sågar är att dom måste ha vatten. Sågar du utan vatten så måste du skaffa ny klinga. Lättast är att stå ute och fylla den med vatten hela tiden
Hade samma problem när jag la om min hall i lägenheten och nu radhuset. Va dock natursten, carrara och AZA plattor, det va med en kakelkap ifrån jula.. fick bättre resultat med vinkelslip med en diamant klinga som va 2mm tjock!
Sen om det är sidor in mot vägg eller tröskel så hamnar det ju sockel eller fog, så det kan ju döljas!
Sen om det är sidor in mot vägg eller tröskel så hamnar det ju sockel eller fog, så det kan ju döljas!
Har en liknande såg dock från Biltema. Sitter originalklingan kvar, så släng den och köp en riktig klinga (Bosch etc.). Det blir skillnad som natt och dag. Sedan kommer sågen funka hyffsat bra, givetvis med vatten alltid.
Testade lite olika idag. Vinkelkap med diamantskiva gav snarlikt resultat (svårt att blöta själv samtidigt) från ovansida eller med glasyren upp kvittade. Bästa är att någon annan spolar eller hela fylla på vattenkärlet till sågen. Men ska köpa ny klinga imorgon
Som vi (nästan) alltid konstaterar på detta forum. Buy once cry once. För 450 (lika mkt sågen kostar) så fick jag en jävligt bra klinga på hornbach! Nästan så jag vill ta upp de jag har lagt bara för att lägga snygga. Även om skarven inte syns...
Logga in
Skapa konto