M
martyj85: [citat] Tack för svar
4 svar · 4,0k läst
T
Theo 1967: Den nya Mafell duo doweller verkar ha fått ett förenklat arbetssätt som är mer likt en vanlig Kexmaskin. Jag var väldigt nyfiken på att köpa en sådan men valde att gå på en Lamello zeta p2 som jag hittade på blocket. Det finns eller fanns en ”billig” men bättre kopia på den gamla mafellen som tillverkades i Spanien. Går att hitta ibland begagnad i Tyskland. Casals CDW710 även
9 svar · 3,3k läst
·
Mazen
Mazen: [citat] Ska ge mig på detta igen när jag kommer hem... Allt är skit enkelt om man vet. Borde ha funnits en guide på förpackningen kan man tycka :cool: Tack för snabba svar..
8 svar · 1,8k läst
·
T
Trosk: Hej, cirkelsågen är begagnad och är flera år gammal och förmodligen väldigt använd. Klingan diffar på ungefär 3-4 millimeter. Går detta att justera eller är det våld som gäller? Möjligtvis lite onödig tråd men tänkte ifall någon hade erfarenhet av detta på denna såg. Mvh Alvin [bild]
0 svar · 988 läst
·
H
heimlaga: Borde gå att tillverka av en M24 skarvmutter som man svetsar fast en axelstump på och slipar och filar till dubbform.
2 svar · 3,4k läst
S
Skärkarln: [citat] Stort tack!
2 svar · 2,1k läst
jonmo
jonmo: Ska göra mitt bästa, gillar inte att ta bilder utomhus dock, men får väl försöka iaf!
70 svar · 21,5k läst
·
S
SaabNiklas: Elektrolys är toppen! Jag brukar använda målarsoda i vattnet. En del kör med kaustiksoda, men jag tycker inte riskerna är värt det, eftersom det redan funkar så fint med den snällare målarsodan.
3 svar · 2,8k läst
M
magnu: Med premium som Essve undviker du tidsspillan och irritation som beror på dålig kvalitet hos skruvar. För Biltemaskruvar är risken för motgångar högre. Även om det kan tänkas dyrt när man jämför två förpackningar med varandra, så står skruvar för en liten del av kostnaden gör ett byggprojekt. Jag köper premium varje gång eftersom jag inte har tid med sådana motgångar
5 svar · 5,8k läst
C
cpalm: [citat] Hade en egen tråd om detta: https://www.byggahus.se/forum/threads/fraktfritt-pa-amazon.360370/ Men kortfattat är min slutsats att det var ett fel på sajten hur fraktkostnaden beräknas/visas, vilket förvisso ser ut att vara rättat nu när jag går in och kollar igen. Säljaren hade lagt in produkten som fraktfritt inom tyskland (ej utomlands), men på amazon.de visades ändå
3 svar · 5,1k läst
P
Plaincollar: Självklart. Tror jag ville ha med båda båda hjulen. Missades X 2 för CC. Tack för förtydligandet. Rätt band blev det i alla fall tack vare formeln. Matematik.....
8 svar · 10,3k läst
M
Mjolnir: [citat] Ska göra det
16 svar · 7,6k läst
·
N
Niq: Stihl och jag tror Huqvarna rekommenderar 2% om man använder deras olja och annars 4% men tror det är struntprat om man använder en olja av motsvarande kvalitet. En modern såg borde klara från 2% och upp till iaf 4 eller 5% men man måste justera förgasaren efter hurdan blandning man kör på och vilken sorts bensin.
4 svar · 3,9k läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Det finns ju adaptrar att köpa på ebay/amazon/alibaba/wish som konverterar mellan alla möjliga batterier, så det finns säkert gröna/blå bosch med .... :) [MEDIA=youtube]MMssklzoBAk[/MEDIA]
2 svar · 6,7k läst
De Stilj
De Stilj: Skulle Jag köpa En ny lödstation i dag så skulle det bli denna. https://www.conrad.se/p/lodstation-digital-weller-we-1010-230v-fg-70-w-1664390
11 svar · 3,6k läst
abozous
abozous: Min första kriterium vid val av maskiner/märke var handtaget, jag har relativt små händer och villa ha ett som man inte blir trött av att hålla. Amerikanska produkter försöker jag hålla mig ifrån så gott det går. Sedan vill jag har hyfsat kvalitet får hyfsad peng, jag är inget proffs men renoverar ändå mycket i mitt eget hem. Det landa till slut på batteridrivna borrhammare och
27 svar · 15,3k läst
A
Argastesnickaren: [citat] Ursäkta då men jag tyckte detsamma när vissa vill ha ett kombo kitt och du uttalar dig med att det är onödigt i 99% av fallen. Alla som borrar och skruvar mycket älskar sina kitt och detsamma gör jag
10 svar · 2,8k läst
Kim Gyllenhorn
Kim Gyllenhorn: [citat] Den från Lidl slängde jag nyligen, den lossnade lite när den tyckte det var som allra roligast.
10 svar · 3,9k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Haha sant! Och nu har jag kört den....men inte så mycket. Hobbysnickeriet har blivit heltidssysslan. Och Duo-Dowel har kompletteras med domino, domino xl, lamello kexmaskin, långhålsborr, tappmaskin och sinkmaskin. DD är sämre än dominon på det allra mesta. Dock finns det en sak jag gärna använder den till - riktigt precisa borrningar på delar som ej får plats i pelarborr
8 svar · 3,6k läst
T
turbo100: [citat] Precis så som du skriver verkar vara sättet att lyckas, Då kanske 80W Weller på CO blir bra? Lite konstigt dom inteverkar ha reservspetsar till denna, bara 40W.. om jag inte läser fel..
7 svar · 3,5k läst
R
Rolle85: Får värma nästa gång
17 svar · 7,7k läst
·
V
vectrex: Jag har haft min i drygt 2 år, men det första året gick den inte särskilt mycket då jag la det mesta av min tid på att bygga snickarboden. Senaste året har jag hyvlat desto mer. 1200liter spån hittills varav minst 80% är från hyveln. Jag upplever ingen försämring alls än på första eggen.
32 svar · 7,2k läst
MagnusMagnus
MagnusMagnus: Jag är i valet o kvalet här, antingen HL 20 (den gröna som ni pratade om) Cocraft Pro varianten (röd men verkar vara exakt osv eller så Bosch pll360 (verkar smart med 360). Är ni fortfarande nöjd med cocrafts krysslaser? /Magnus
4 svar · 6,1k läst
E
___EM: Mange takk! :)(y)
20 svar · 8,3k läst
·
E
20 svar · 8,3k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] nej stål
10 svar · 2,8k läst
nanowire
nanowire: [citat] Det kommer den säkerligen göra. Mycket robust och reparationsvänlig konstruktion, få saker som inte går att fixa :)
6 svar · 1,5k läst
C
C.Lundin: [citat] Jag vet det, men jag råkar veta att han inte äger det enda exemplaret...
6 svar · 2,9k läst
Bart
Bart: Metabo har ju sitt Quick-system som fungerar utmärkt tycker jag. Fungerar med vanliga skivor. Innehåller namnet ett Q eller Quick finns det. Vet inte vilken prisklass det finns i.
18 svar · 8,3k läst
·
Jörgen_E
Jörgen_E: Tack. Redigt och begripligt. Då vet jag att X är det jag skall titta efter.
2 svar · 1,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.