Hej!
Jag köpte ett nytt och fint vattenpass till sambon när han fyllde år.
Ett Hultafors MST 1800.
Nu råkade ettåring välta det så det ramlade i golvet.
Hur vet man om det fungerar? Hur känsliga är dom? Är det bara att kassera och köpa ett nytt?
 
Det är ingen fara!
 
Men det ska det väl klara !!
Är du orolig så mät en vågrät yta och vänd passet så ser du om det visar lika åt båda hållen. Gör den det så är det ju okej.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
P
Gärna samma test vertikalt! också ;)
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Det ska dem klara, även om man ska vara försiktig givetvis.
Det bästa är att kolla med ett annat pass, som är lika känsligt som det du har.
Det du kan göra tillsvidare är att vrida på passet och jämföra så att båda sidor ger samma resultat.

Edit: Var visst lite långsam...
 
C C.Lundin skrev:
Det bästa är att kolla med ett annat pass
Det flnns inga andra vattenpass som är lika bra eller bättre än Hultafors! Det tål nästan allt
Möjligen ett maskin vattenpass som har 0,001mm/meter
 
  • Gilla
C.Lundin
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det flnns inga andra vattenpass som är lika bra eller bättre än Hultafors!
Möjligen ett maskin vattenpass som har 0,001mm/meter
Jag vet det, men jag råkar veta att han inte äger det enda exemplaret...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.