Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Toolman gav mig den strålande idén med rostfri avgasslang. Jag insåg att jag hade sånt hemma, inte den sladdriga biltemavarianten utan slang av riktigt bra kvalitet. Jag slaktade en tratt och fixade ett fäste. Funkar fantastiskt bra. Slangen rör sig inte efter att man ställt in det läge man vill ha.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag köpte multipipen samt aluslangen som php rekommenderade från Biltema igår. Aluslingen tror jag är bra, men kommer nog tyvärr inte att hålla hos oss, det krävs mer oömma prylar. Multipipen är inte alls så smidig och lättböjlig och dessutom misstänker jag, precis som du, att den inte kommer att hålla i längden. Men nu är den monterad, får se hur det går.badtastex skrev:Jag var själv sugen på en böjbar men rigid slang till just pelarborren för ett tag sedan och testade då en annan av biltemas produkter, multipipe 872610. Det kändes som en bra lösning som gjorde det jag ville men tyvärr höll den inte särskilt länge och gick sönder när jag skulle ändra dimensionen. Kanske värt att testa igen?
Det raka röret ger nog bäst utsug men är också långsammast att ställa in. Avgasslangen verkar definitivt intressant och blir nästa sak att testa om multipipen inte håller måttet.
Gör en del mindre köksrenoveringar och har nu slutligen fått ordning på mitt bord till pelarborren. Eftersom det blir många 35mm hål till grytgångjärn så blir det en del spån.
Tänkte bara höra hur det funkat för dig med Multipipen @Daniel_N ? Kör du den lösningen än eller har du vidareutvecklat något?
Logga in
Skapa konto
Tänkte bara höra hur det funkat för dig med Multipipen @Daniel_N ? Kör du den lösningen än eller har du vidareutvecklat något?
Nej den dog fort. Använder i nuläget ett 50mm avloppsrör, syns en bit in i denna film:E ___EM skrev:Gör en del mindre köksrenoveringar och har nu slutligen fått ordning på mitt bord till pelarborren. Eftersom det blir många 35mm hål till grytgångjärn så blir det en del spån.
[bild]
Tänkte bara höra hur det funkat för dig med Multipipen @Daniel_N ? Kör du den lösningen än eller har du vidareutvecklat något?![]()
@Ola C har utvecklat en väldigt bra variant med fint utsug.
Fina ord från sugkungenDaniel_N skrev:
Klicka här för att svara