Gasen tog slut i Basso dyckert pickan så ny beställdes.
Sökte på MFT 16g 30ml och fick flera träffar.
Idag kom leveransen, men den stämmer inte med den gamla.. "hatten" är annorlunda så den nya passar inte.

Ngn som vet vart det finns att köpa denna modell på gaspatron (Har googlat igen och hittar ingen som stämmer utan det är den levererade som dyker upp och man blir lite förvillad då dom visas både som blå och röd)
Blå gaspatron MFT med svart "hatt" och gul ventil, använd för dyckertpistol, felaktig design jämfört med förväntad modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den som levererades har denna hatt, patronen var blå på hemsidan som jag beställde från.. argh.
Två olika typer av gaspatroner med varierande toppdesign för dyckertpistol, röd och blå.
Skapa konto

Det behöver inte vara MFT bara den passar pickan.

richardtenggren
Du får ta av "skyddshatten"(röd pil) först, och sen trycka dit den riktiga "hatten", den är identisk med den på den blå flaskan ;)

• Två bränsleceller för spikpistol, en med avtagen skyddshatt markerad med röd pil.
    Skapa konto
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du får ta av "skyddshatten"(röd pil) först, och sen trycka dit den riktiga "hatten", den är identisk med den på den blå flaskan ;)
Okej, får testa. Vill inte sabba nått om det går att returnera..

Bästa svaret

richardtenggren
Ingen risk, vet inte hur många jag fått byta under renoveringen, känns som de läcker lite när den ligger så har börjat ta ur patronen efter användning.

Locket med röd pil håller alltså bara ”ventilen” markerad med grön pil fixerad, men man får sedan snäppa fast den i patronen så att den blir ansluten.

richardtenggren

Här ser du hur man gör.

Det funkade inte :( den gamla hatten gör att gasen trycks ut från den nya lpatronen så det va bara att rycka loss den.. suck, hade varit en enkel lösning... blir att returnera ändå..

Ah, fattar :D jag som bara böt hatt från blå till röd :rofl:...

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Skulle länkat videon direkt helt enkelt, då det inte är så lätt att benämnda dessa delar :P

richardtenggren richardtenggren skrev:
Skulle länkat videon direkt helt enkelt, då det inte är så lätt att benämnda dessa delar :p
Ska ge mig på detta igen när jag kommer hem...
Allt är skit enkelt om man vet. Borde ha funnits en guide på förpackningen kan man tycka :cool:

Tack för snabba svar..

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.