Finns det någon som har testat bordssågen (bordscirkelsågen?) Einhell RT-TS 1221?

Jag är på jakt efter en billig bordscirkelsåg för att använda då och då. Har tyvärr inte råd att gå över 2000 kr och då måste jag välja den minst dåliga av t.ex de som finns på Biltema och Jula. Den här som jag funderar på har inget stativ, men det passar mig bra eftersom jag har en gammal arbetsbänk att ställa den på.

Jag hittar nästan ingen kommentar om den här sågen, varken bra eller dålig så jag är tacksam för kommentarer från någon som har en.

Hej.

Jag har precis skaffat en Einhell RT-TS 1725 U.

Den känns bättre än den jula såg jag hade innan och lite mera effekt.
Hittade den i Sverige för 2495 , men googlade runt lite och hittade en tysk firma som heter louistools.de där fick jag ge ca 1600 med frakt och allt..
De hade varit lite våldsamma under transporten men jag skickade in en reklamation på detta och de skickar nya delar omedelbart .. Seriöst. !

http://www.louistools.de/catalog/product_info.php?products_id=20248

ingen aning om den sågen men jag köpte nyligen ett sett med tryckluftsverktyg från Einhell och de kändes verkligen inte som nån kvalite men än har de inte gått sönder. Ville väl bara säga att man nog inte får förvänta sig för mycket, har själv funderat på bordssåg och blev sugen på http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=7551&n=20100 men har haft möjlighet att låna en dewalt i en helt annan prisklass så det blir nog ingen egen.

Jag började med Hercules sågarna som finns på Bauhaus. Först den mindre och sedan den lite större av dom. Nu kör jag en blå bosch och är förstås mycket nöjdare med det, men jag måste ändå säga att båda dessa hercules sågar har varit riktigt användbara som klyvsågar. Där fina snitt krävs får man ju hitta lite andra sätt att jobba men jag har iaf kunnat göra allt som behövs vid husrenovering.

För min del blev det trots allt en vanlig handhållen cirkelsåg till slut. Det första stora jobbet var att dela bänkskivor till köket och jag kunde inte se mig själv stå och balansera tunga tjocka skivor på en liten bordscirkelsåg. Nu när det jobbet är klart är jag förstås fortfarande intresserad av en. Tack för tipsen. Får se när jag behöver en nästa gång...

Bolist har kampanj på einhell TC-TS 2025 U som jag är sugen på. Har gått och suktat efter en såg i ett par år nu. Den kommer in till min lokala bolist-handlare på fredag så ska nog dit och klämma på den☺️

Hoppsan. Gammal tråd som jag råkade väcka till liv☺️

Nu är den på rea igen. Slog du till? Erfarenheter!

P persod skrev:
Nu är den på rea igen. Slog du till? Erfarenheter!
Ja det gjorde jag faktiskt! Och lämnade tillbaka lika snabbt:crysmile:
Anhållet grep bara runt arbetsorder på ena sidan så den sviktande jättemycket vill jag minnas. Kändes så billig som den var.

Köpte en bosch pts 10 och det ångrar jag inte. Så kan tyvärr inte rekommendera den

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.