P
På vilket sätt tycker du att Ryobi är sämre idag? prismässigt är de inte längre direkt ett billigt märke.

Sittställning
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Jag skulle säga åk och känn på maskinerna! De olika märkena har lite olika filosofier när det gäller tjocklek på handtag, gummi, plast osv. Någon hatar gummigrepp och vill ha en som glider lätt och fint i handen, en annan vill bara ha gummi så den inte halkar runt. Jag har inte smed-nävar så jag föredrar något mindre grepp så för mig passar Bosch perfekt, känns som en förlängd arm på mig medans exempelvis Dewalt känns som man arbetar med box-handskar. Framförallt kan jag inte växla mellan framåt/bakåt utan att byta grepp vilket är hopplöst i viss typ av arbete. En person med större händer tycker säkert Dewalten passar perfekt istället.

Ännu bättre är det om någon du känner har maskiner som du kan låna en dag o prova. Det är helt klart personligt hur man vill att den ska kännas.

Sen kan prestanda skilja marginellt mellan maskiner, kvalitet kan säkerligen också skilja. Men skulle nog säga att om inte en viss funktion som bara en tillverkare har är oerhört viktig så åk o känn på grejorna! Och sikta på att stå och leka i maskinhörnan nån timme eller två...
Haha kanske därför jag gillar Bosch, jag har verkligen flickhänder. 7or handskar sitter fruktansvärt bra

• Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.