10 478 läst ·
27 svar
10k läst
27 svar
Kap/ger som kan placeras mot vägg.
Fick svar från Metabo idag. Sågen bör bli tillgänglig under maj och har ett riktpris på ca 7 500 kr ink moms.pleqtiz skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Ok. Låter finemang.
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
7500 kr - då är det bara några tusenlappar från originalet, Metabo känns som snäppet bättre än grön Bosch. Inget fel med det men då lägger man inte 7500 spänn. - Tveksamt!
Medlem
· Västra Götaland
· 406 inlägg
föresten, får man sno så hejdlöst som dom har gjort? man skulle tro att Festool har en del patent...
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Metabo sågen finns nu hos verktygsproffsen https://www.verktygsproffsen.se/produkt/Metabo-Listsag-KGSV-72-XACT-SYM
6238:- inkl moms... nästan så man vill beställa en
6238:- inkl moms... nästan så man vill beställa en
Det gör ingen ting om Metabo har tittat och snott från festool för att göra deras nya såg. Dom har inte lyckats tycker jag.
Tror inte man kan använda dom fasta vinklarna. Utan man får använda smygvinkeln. För det var lite glapp i anhållen. Och jag tyckte inte den var så speciellt stadig på gejdrarna. Festool kapex är hundra gånger stadigare, många andra ochså.
Tanken från Metabo var nog god men jag personligen skulle inte köpa just den modellen. Hellre den där blåa boschen vilken modell det nu är.
Tror inte man kan använda dom fasta vinklarna. Utan man får använda smygvinkeln. För det var lite glapp i anhållen. Och jag tyckte inte den var så speciellt stadig på gejdrarna. Festool kapex är hundra gånger stadigare, många andra ochså.
Tanken från Metabo var nog god men jag personligen skulle inte köpa just den modellen. Hellre den där blåa boschen vilken modell det nu är.
SYM70 har en antal år på nacken, och den bygger dessutom på en gammal HolzHer-maskin (har för mig att Festo(ol) köpte HolzHer). Så de patenten har förmodligen gått ut.Thomas_snickare skrev:
På tal om att sno idén så är Metabo inte först. Craftsman gjorde samma manöver för ett antal år sedan (2010?) när de släppte MiterMate. Att det förmodligen är en skräpsåg är en annan femma...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag ser jag många tillverkare som har börjat sätta sina stänger framåt. Sannolikt för att man ska kunna ha såg hela vägen bak mot väggen. Allt som fattas är att de inte låser in spånsug-porten mot väggen.
Klicka här för att svara