Hört förresten hört gott om Paslodes nya gaspistol men inte testat själv.

Jag köpte Paslodes im90 och är riktigtnöjd. Skjuta trallskruven är det bästa med den. Riktigt snyggt resultat utan några som helst fläkningar.

Skjuta trallskruv???
Det lät intressant som tusan, är så in i helsike trött på trallskruv så jag spyr snart (då är det bara April än så länge😢)

Jag har en Paslode PSN90 och den funkar kanon. Men den går ju på luft.

hantverkare1 skrev:
Hört förresten hört gott om Paslodes nya gaspistol men inte testat själv.
Vi har fyra Pasloades gaspistoler jobbet både dyckert och 90 spik, och dom bara krånglar och är på servis, medans makita tryckluftspistolen funkat hela tiden dom fem åren jag jobbat där

Skillnaden är väll gas/tryckluft? Jag har två Paslode, en Psn90 och en FN18xx till dryckert och de har aldrig krånglat. Dryckert pickan har skjutit minst 10 000 spik.

Ramnemark skrev:
Skillnaden är väll gas/tryckluft? .
Precis, därför ingen större anledning att ha gas, dyra i drift med både servis och gas, dyckertpistolen är dessutom klumpig jämför med en luftdriven.

Men smaken är olika.

larsbj skrev:
Vi har fyra Pasloades gaspistoler jobbet både dyckert och 90 spik, och dom bara krånglar och är på servis, medans makita tryckluftspistolen funkat hela tiden dom fem åren jag jobbat där
Det är viktigt att rengöra gaspistoler regelbundet då gasen kan lämna rester i kammaren. Speciellt om man kör på billig gas. Jag upplever Paslodes pistoler som en av dom mest driftsäkra.

Matti_75 skrev:
Det är viktigt att rengöra gaspistoler regelbundet då gasen kan lämna rester i kammaren. Speciellt om man kör på billig gas. Jag upplever Paslodes pistoler som en av dom mest driftsäkra.
Gasen vi använder kommer från Beijer så den är säkert inte billig.( om den är bra vet jag däremot inte)

Jo dom behöver säkert rengöras, ytligare en anledning att det blir ett dyrt sätt att få i spiken, jmf med luft.

Låter som det är bättre att skruva :D

hantverkare1 hantverkare1 skrev:
Håll dig borta från den pistolen, den är skräp och skall ej säljas.
Åf försöker bli av med lagret och säljer ut dom billigt.
Men dom är inte värda en spänn.
Lyfter en gammal tråd men undrar vilken generation på TJEP 34/90 som var så dålig?

Jag beställde precis en Essve 34/90 G3 och blev lite orolig att jag gjort ett dåligt val. Nu ska jag ju inte jobba professionellt med pistolen utan bara fuska på hobbynivå.

Tycker dock att pistolen borde lyfts bort helt från sortimentet eller förbättrats under dessa 5 år sedan tråden skrevs. Uppskattar all input om denna picka:-)

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
J JohanN03 skrev:
Lyfter en gammal tråd men undrar vilken generation på TJEP 34/90 som var så dålig?

Jag beställde precis en Essve 34/90 G3 och blev lite orolig att jag gjort ett dåligt val. Nu ska jag ju inte jobba professionellt med pistolen utan bara fuska på hobbynivå.

Tycker dock att pistolen borde lyfts bort helt från sortimentet eller förbättrats under dessa 5 år sedan tråden skrevs. Uppskattar all input om denna picka:)
Jag byggde min friggebod med en Tjep GRF 34/90. Stötte inte på några problem.

• Gilla
JohanN03
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.