9 024 läst ·
26 svar
9k läst
26 svar
Spikval. Kan någon förklara huggen 90mm spik?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Hört förresten hört gott om Paslodes nya gaspistol men inte testat själv.
Produkter som diskuteras: "trallskruven"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Skjuta trallskruv???
Det lät intressant som tusan, är så in i helsike trött på trallskruv så jag spyr snart (då är det bara April än så länge😢
Det lät intressant som tusan, är så in i helsike trött på trallskruv så jag spyr snart (då är det bara April än så länge😢
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Det är viktigt att rengöra gaspistoler regelbundet då gasen kan lämna rester i kammaren. Speciellt om man kör på billig gas. Jag upplever Paslodes pistoler som en av dom mest driftsäkra.larsbj skrev:
Gasen vi använder kommer från Beijer så den är säkert inte billig.( om den är bra vet jag däremot inte)Matti_75 skrev:
Jo dom behöver säkert rengöras, ytligare en anledning att det blir ett dyrt sätt att få i spiken, jmf med luft.
Lyfter en gammal tråd men undrar vilken generation på TJEP 34/90 som var så dålig?hantverkare1 skrev:
Jag beställde precis en Essve 34/90 G3 och blev lite orolig att jag gjort ett dåligt val. Nu ska jag ju inte jobba professionellt med pistolen utan bara fuska på hobbynivå.
Tycker dock att pistolen borde lyfts bort helt från sortimentet eller förbättrats under dessa 5 år sedan tråden skrevs. Uppskattar all input om denna picka
Jag byggde min friggebod med en Tjep GRF 34/90. Stötte inte på några problem.J JohanN03 skrev:Lyfter en gammal tråd men undrar vilken generation på TJEP 34/90 som var så dålig?
Jag beställde precis en Essve 34/90 G3 och blev lite orolig att jag gjort ett dåligt val. Nu ska jag ju inte jobba professionellt med pistolen utan bara fuska på hobbynivå.
Tycker dock att pistolen borde lyfts bort helt från sortimentet eller förbättrats under dessa 5 år sedan tråden skrevs. Uppskattar all input om denna picka![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden