J
Spikat med Biltemas luftpistol, har 20m slang för att inte behöva ha kompressorn inne.

• Vit fönsterlist och golvlist med spikhål, monterade mot en vägg och ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tlundberg
  • Laddar…
J JBir skrev:
Spikat med Biltemas luftpistol, har 20m slang för att inte behöva ha kompressorn inne.
18G eller 16G?
Inga märken att tala om! Med en dutt latex försvinner dom helt! (y)

J JBir skrev:
Har du Biltemas slang också? Är den okej att jobba med?

nikasp
nanowire nanowire skrev:
Jag har spikat takpanel (rustikt, råspont) med 18g men fick använda många spik och variera vinklarna för att få det att sitta bra. Det har mig veterligen inte ramlat ner ännu, 13 år sedan nu. Men inget att rekommendera, 15g hade jag använt om jag gjort det idag. Till dold spikning i fjäder är 16g bra med smidigare nos. Bra med ställbart djup också för dold spikning.
En enkel 18g för lister och foder kostar så lite så en sådan ryms förhoppningsvis i budget den med, sparas in på att minskat behov av spackling ;)
Missade att skriva men Basson jag köpte var 16g och är tänkt för just dold spikning av tak och väggpanel.

J
  • Gilla
tlundberg
  • Laddar…
J
T tlundberg skrev:
Har du Biltemas slang också? Är den okej att jobba med?
Jag har två 10m slangar, en från Biltema och den andra från Jula. Biltemaslangen är styvare och lite mer bångstyrig, speciellt när det blir lite kallt. Julaslangen är mjukare och lättare att arbeta med. Jag brukar ha julaslangen närmast verktyget och den andra från kompressorn om det behövs.

• Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Y
Är det någon skillnad på röda och grå Sencos?
Blir (oljefria) pistoler dåliga om dom legat oanvända i några år?

Y Yrrol skrev:
Är det någon skillnad på röda och grå Sencos?
Blir (oljefria) pistoler dåliga om dom legat oanvända i några år?
Det finns nog olika serier, men färgen kan säkert variera. Tänker du på några speciella?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.