4 033 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Cirkelsåg, Bosch eller Meec röd?
Hej!
Renoverar kök och behöver kapa lite täcksidor, längsta sida som skall kapas är 120cm. Sänksåg är jag inte sugen på. Kmr användas ca 10ggr om året, säkerligen mer då husköp närmar sig. Väljer i nuläget mellan dessa två då parallelanslag ingår. Meecen har fö laser som kanske kan vara trevligt? Vad tycker ni?
https://www.bauhaus.se/cirkelsag-bo...Ch1A7wDeEAQYASABEgLOb_D_BwE#go-to-description
eller
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-cirkelsagar/cirkelsag-020058/#tab01
Renoverar kök och behöver kapa lite täcksidor, längsta sida som skall kapas är 120cm. Sänksåg är jag inte sugen på. Kmr användas ca 10ggr om året, säkerligen mer då husköp närmar sig. Väljer i nuläget mellan dessa två då parallelanslag ingår. Meecen har fö laser som kanske kan vara trevligt? Vad tycker ni?
https://www.bauhaus.se/cirkelsag-bo...Ch1A7wDeEAQYASABEgLOb_D_BwE#go-to-description
eller
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-cirkelsagar/cirkelsag-020058/#tab01
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Boschen alla gånger skulle jag säga.T Teo11 skrev:Hej!
Renoverar kök och behöver kapa lite täcksidor, längsta sida som skall kapas är 120cm. Sänksåg är jag inte sugen på. Kmr användas ca 10ggr om året, säkerligen mer då husköp närmar sig. Väljer i nuläget mellan dessa två då parallelanslag ingår. Meecen har fö laser som kanske kan vara trevligt? Vad tycker ni?
[länk]
eller
[länk]
Laser är en värdelös gimmick på cirkelsågar.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Själv har jag bara en sänksåg med skena, och ingen cirkel. Visst har jag saknat en cirkelsåg ibland, när jag bara vill kötta på, och det känns jobbigt att ta fram skena mm. Men aldrig så mycket att jag brytt mig om att köpa en, trots att en cirkel kan vara riktigt billig. Klassar Sänksågen med skena som mitt bästa köp ihop med multimastern. Två extremt värdefulla verktyg som jag aldrig skulle byta bort. Jag har en Festool med lite skenor som är grym, men dyr. Idag finns det ju billiga skensystem från både Jula och andra lågprismärken. Hade absolut satsat några kronor till på det.
Klicka här för att svara