Hej!

Renoverar kök och behöver kapa lite täcksidor, längsta sida som skall kapas är 120cm. Sänksåg är jag inte sugen på. Kmr användas ca 10ggr om året, säkerligen mer då husköp närmar sig. Väljer i nuläget mellan dessa två då parallelanslag ingår. Meecen har fö laser som kanske kan vara trevligt? Vad tycker ni?

https://www.bauhaus.se/cirkelsag-bo...Ch1A7wDeEAQYASABEgLOb_D_BwE#go-to-description
eller
https://www.jula.se/catalog/verktyg...lektriska-cirkelsagar/cirkelsag-020058/#tab01

T Teo11 skrev:
Hej!

Renoverar kök och behöver kapa lite täcksidor, längsta sida som skall kapas är 120cm. Sänksåg är jag inte sugen på. Kmr användas ca 10ggr om året, säkerligen mer då husköp närmar sig. Väljer i nuläget mellan dessa två då parallelanslag ingår. Meecen har fö laser som kanske kan vara trevligt? Vad tycker ni?

[länk]
eller
[länk]
Boschen alla gånger skulle jag säga.
Laser är en värdelös gimmick på cirkelsågar.

Frustrator Frustrator skrev:
Boschen alla gånger skulle jag säga.
Laser är en värdelös gimmick på cirkelsågar.
Och som vanligt med parallellanslag, det är svårt att få det helt bra. Skena är bättre. Duger fint med en hemmagjord (skruva en elfaskena på en bit plywood exv)

• Gilla
nevinator
  • Laddar…
Även om inte behovet finns nu tror jag du kommer uppskatta möjligheten att använda sågen på skena.
Gå om möjligt upp en nivå. (y)
(Hur kan man inte vara sugen på sänksåg..? :thinking::oops:;))

• Gilla
Hp1
  • Laddar…
Själv har jag bara en sänksåg med skena, och ingen cirkel. Visst har jag saknat en cirkelsåg ibland, när jag bara vill kötta på, och det känns jobbigt att ta fram skena mm. Men aldrig så mycket att jag brytt mig om att köpa en, trots att en cirkel kan vara riktigt billig. Klassar Sänksågen med skena som mitt bästa köp ihop med multimastern. Två extremt värdefulla verktyg som jag aldrig skulle byta bort. Jag har en Festool med lite skenor som är grym, men dyr. Idag finns det ju billiga skensystem från både Jula och andra lågprismärken. Hade absolut satsat några kronor till på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.