O
Oskpet: [citat] Tack för hjälpen, har lagt upp annons där nu. /Oskar
2 svar · 704 läst
nanowire
nanowire: [citat] Finns väl heller ingen anledning att köpa allt i Festool. De har överlägsna maskiner, till och med unik som Domino, men annat som är i nivå med, eller läge än konkurrensen, eller inget alternativ alls.
22 svar · 11,1k läst
A
andersmc: Yes, I have some.
1 svar · 976 läst
A
D
Djävulssnickarn: Aha ja rör det sig om bara några så fungerar bandsågen bra Ja bandsågar är användbara, har man en uppsättning band med olika bredd så kan msn såga väldigt mycket olika grejer. Tror att en sån Ejca som jag har är lätt att få tag på, stod i många slöjdsalar förut
33 svar · 7,4k läst
·
S
Setomidor: [citat] Aldrig hört talas om faktiskt. :P Tack för svaren! Beställt en GHP 5-65 X nu; skilde bara hundralappar i pris men just att kunna köra den på 10A istället för 13A/16A känns som det kan underlätta en hel del.
5 svar · 4,3k läst
D
Anonymiserad 433451: [citat] Fick några gamla pjäser till gängverktyg för vattenledningar.. 1 1/2".. Vad jag ska med dessa till vete tusan.. Men kan vara bra att ha om man ska byta karriär..
59 svar · 7,2k läst
·
M
munspelarn: tack..! :)
14 svar · 5,5k läst
·
1977bjorn
1977bjorn: Sågborden från både Bosch, dewalt och milwaukee ser typ likadana ut. Jag har en dewalt med liten klinga samt deras lilla sågbord. Det är överlägset den bästa ”byggsågen” jag haft, inkluderat bordet. Lite för stor för att släpa upp och ner för trappor med en hand, så inte jättesmidig om man skall kapa smålister etc. Det är små skillnader, men som man snabbt uppskattar. sen
4 svar · 2,9k läst
R
Rowah: Har du några originaldelar med ? I stort sett är det väl dom som behövs. Bench Dog är förvisso trevliga men inget måste för att det ska gå att såga rakt / vinkelrätt med ett mft.
1 svar · 1,3k läst
Woldsam
Woldsam: [citat] Grattis till ett mycket bra pris!
13 svar · 5,8k läst
·
Alltgår
Alltgår: [citat] Jag använder 50x2000 bandslipen och ibland en Hapstone R1, bägge finns längre bak i tråden. Ultrafin ger en kännbart vassare egg än fin. Men jag har varit för lat för att använda den kan man säga. Den vanliga fina stenen följt av lite strigling ger en kanonbra egg det med.
72 svar · 12,6k läst
·
FemTummar
FemTummar: Jag börjar tröttna på att behöva fälla upp utbordet på min Moreten 330 varje gång jag ska planhyvla. Dels har jag en misstanke om att bordet inte lägger sig på exakt samma sätt varje gång jag fäller ned det och dels är det omständligt att behöva veva bordet ned och upp för att få in spånsugstosen. På den större modellen H410 så verkar de ju löst utsuget på nåt annat sätt.
0 svar · 702 läst
C
cpalm: [citat] Det är just det där med "godsbefordran". Det har ju tjafsats en del om det där med huruvida dragkrok diskvalificerar ett fordon som motorredskap. Tror förvisso man kan ta dragkrok med en nypa salt, men om fordonet inte har någon annan funktion än att transportera last kan det iallafall inte vara ett motorredskap. Du får väl slänga på en kran eller nåt? :)
12 svar · 2,3k läst
S
Signatur: Ville bara säga att det blev en Borsch GBH 2-28F. Den är fantastisk! Tack för all hjälp.
6 svar · 1,6k läst
pools
pools: Uppgraderade min spånsug med nytt filter. Köpte av Lövånger Järn & Maskin för 1290:- inkl. frakt. Rätt billigt tror jag. https://www.lovangersmaskin.se/ Har inte hunnit prova så mycket än, men ser ut att funka bra. Jag fick lov att göra en adapter så att filtret skulle passa. [bild] [bild]
45 svar · 8,4k läst
·
katos
katos: Är det någon som har så är det transport trading.
1 svar · 672 läst
nanowire
nanowire: [citat] Risken är väl att det blir mer som paltbröd än pannkaka?
17 svar · 3,5k läst
J
Jozzer: Har samma problem på min Nilfisk ALTO 1. Blev det tätt av att byta O-ringarna?
6 svar · 5,9k läst
·
M
mjan103: Tack, det ska jag göra. Jag har inte fått tillgång till sågen än, jag var i färd med att köpa den och ville veta förutsättningarna innan köp. Nu har jag köpt den och får mäta när jag hämtar den.
2 svar · 2,7k läst
S
Svante Svenson: Det står förmodligen i manualen vilken/a storlekar på remskiva du ska ha. Prova med en billig vanlig rem, och om det låter eller vibrerar för mycket, leta reda på en sån här: https://www.amazon.de/gp/product/B00AKEZS5I Jag har en Inca Major bordssåg, och kör nån 1-fas reservdelsmotor från Clas Ohlson som jag kompletterade med lämplig remskiva och bältet. Den är rätt tyst och
12 svar · 4,0k läst
·
Swebreeze
Swebreeze: [citat] Okej, låter lovande med tanke på att det är mer än dubbla priset men man vill ju att grejerna ska hålla också Så det är bara till å betala antar jag.. Sen tror jag PST10 skulle ha hållit lite bättre om utformningen av motor/kylning hade varit gjort på ett vettigt sätt, är ju väldigt slutet allting.
2 svar · 4,3k läst
W
Wgnsnc: Tack!! Jag får prova detta
2 svar · 1,7k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Ofta är väl rekommendationen att köra 16G (1,6mm) till tak och liknande, och 18G (1,2mm) till salningar, foder och lister mm. Ett tak spikat med 18G bör inte trilla ner, det går att skjuta i nån extra spik här och där. Och vill du kan du spika lister med 16G, du får lite större synlig skalle, som du kan täcka med latex eller liknande. Jag gissar alla seriösare pistoler har
12 svar · 3,6k läst
H
Huzzbutt: [citat] Njet! Men den passar bra till en snabbvinkel och är rätt trevlig att använda.
16 svar · 7,1k läst
M
Mickebandsåg: Har du gallergrindar? Sett att vissa släp med kåpor har fäste för takbox, kanske går att få till om man har gallergrindar?
8 svar · 1,3k läst
DennisCA
DennisCA: För mig brukar det också handla om att jag tar för lite i gången, då får jag märken. Har också en Emco av liknande modell. Har aldrig justerat matarrullen dock.
11 svar · 6,0k läst
·
DennisCA
DennisCA: Har en hemmabyggd kompressor som jag byggde från en gammal kompressor och en kyltank på 100l (26 bar). Kompressormotorn har börjat jäkla på sistone, den stannar innan utsatt tryck (tryckbrytaren är ny och har funkat tidigare), kompressorn är ändå ganska klen, 210l/min och enfas, högljudd italienare från 1981 som brukade köra mot en 25l tank. Så något bättre har alltid varit i
0 svar · 1,1k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] För klen för vad? ;) Den Bosch GDX 18V-EC jag använder ligger strax över halva Hitachins vridmoment, och den byter jag bla. hjul med. Bör orka med en del, om specen stämmer, vilket man får anta. (y)
1 svar · 580 läst
H
hapazard: [citat] Tror det är mer för att sågarna kan vara lite olika....
33 svar · 11,7k läst
F
Anonymiserad 433451: alla kopplingar bör efterdras. hydraulik kopplingar skall kollas och även olje nivån.. Är man minsta orolig över miljö eller sin egen hälsa så ska man kontrollera detta varje gång maskinen körs.. En flyttkartong inunder avslöjar mycket.. hydraulolja i ett skärsår är inget vidare... dra aldrig åt en koppling medans tryck ligger på, skulle det börja läcka mer så kan man skinnflå
6 svar · 1,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.