7 216 läst ·
59 svar
7k läst
59 svar
Tång för mutter med runt huvud
Funkar utmärkt på kopparrör, tyvärr är det många som sätter en sån på bilens originalrör och de är som regel av stål..mexitegel skrev:
Exakt just den artikeln hos biltema är den sämsta skit som överhuvudtaget finns i universum och strax utanför. Den är så uselt dålig att hälften vore nog.
Ovanstående är en förskönad omskrivning av vad besiktningsmannen sa när en sådan sprang läck på mitt i nyllet på honom.
Jag var fram tills dess nöjd över att inte ha behövt byta hela bromsrörets längd men förstod där och då att den genvägen var en rejäl senväg...
instämmer.Violina skrev:
Men för att säga nåt som berör ämnet i tråden:
Bromssystem är inget man ska vara osäker på om man fått tätt..
I såna fall slänger man på en sån univeralskarv som @Maskintok länkade till (om man inte orkar/vill byta hela, och vem f*n vill det?) och byter bara en del av röret (förutsatt att detta är i ett material och skick som medger denna operation)
bromsledningar måste vara täta.
Ja det är en enklare väg för att slippa byta ut hela röret från broms cylindern och framåt.
Men med kopparrör på rulle så går det ju smidigt ändå, mot att använda stålrör..
Jag har fått byta alldeles för mycket bromsrör för att jag ska finna nån glädje i det längre, tyvärr..L lordi skrev:
(En av de största nackdelarna med att alltid vara minst, man är den som får göra jobbet när utrymmet är begränsat)
hmm hittade faktiskt min sats för att kona just bromsrör som inköptes på biltema för ca 30 år sen, i skick som ny nästan och funkade rätt bra för dom pengar den kostade. Jag är dock hyffsat säker att på den tiden så sålde biltema mest bildelar och verktyg numera är det väl svårt att hitta delar till bilen där.
Dock på den tiden var det helt omöjligt att hitta nipplar för vettiga pengar så om nippeln var i hyffsat skick så återanvände man don när man bytte ut bromsrören
Dock på den tiden var det helt omöjligt att hitta nipplar för vettiga pengar så om nippeln var i hyffsat skick så återanvände man don när man bytte ut bromsrören
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden