Googlat runt lite utan att hitta något bra. Skulle vilja ha en box på släpet där man kan stoppa i lite packning när man tex ska till sommarstugan etc. Ofta är bilen knökad och att lägga grejjer på ett öppet släp kräver massa meck, väderskydd och fastsättning så ett extra "bagageutrymme" på släpet där man kan slänga in lite småprylar hade varit kanon.

Jag har monterat lådan som NoOne2K länkade till på dragbalkarna på mitt släp.
Gjorde egna hållare så jag klämmer den runt balkarna.
Satte lite tätlist runt locket och den verkar hålla tätt även på längre resor i regn.

Suttit där nu i ett par hundra mil utan problem.

Lite i minsta laget men kanske kan vara något. Tänker mig "Dynboxstorlek men den får ju gärna vara robust så man kan spänna fast den ordentligt. Känns ju som att det borde finnas boxar gjorda för ändamålet

Skaffa en kåpa till släpet så är saken biff. Kanske inte den billigaste lösningen men packnings utrymmet blir desto större.

Nä det tycker jag inte. Jag lastar ofta långa grejjer och inte sällan samtidigt som jag skulle vilja ha en box vid sidan om. Att hålla på att ta av/på en kåpa på ett 1.5x3.5 släp är inte heller så lockande.

det säljs lådor för att ha på pickup. kolla om du inte kan hitta ngn sån som passar.

Om man har ett släp med fällbar framstam kan det vara lämpligt att göra fästen som är demonterbara till boxen, de gånger man ska lasta långa saker är det skönt att kunna lasta så långt fram som möjligt.

Har du gallergrindar? Sett att vissa släp med kåpor har fäste för takbox, kanske går att få till om man har gallergrindar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.