Peraan82
Peraan82: Fungerar denna cirkelsåg -------> [MEDIA=youtube]h2aq8mAv_z8[/MEDIA] med KREG tillbehör. De som jag vill köpa är; [MEDIA=youtube]F1pRWt8XJPM[/MEDIA] (Kreg Crosscut station) [MEDIA=youtube]8VBQioR224I[/MEDIA] (Kreg Rip Cut & Kreg Accu-Cut Hoppas någon kan klura ut detta åt mig! Tack på förhand!
0 svar · 2,0k läst
P
Pysslarn: Alternativt 50 mm kvistborr eller forstnerborr. Lämpligare att använda i pelarborr än hålsåg även om 50 mm är relativt "klent". //Ronnie
3 svar · 7,4k läst
I
ivp: [citat] Ok, men tack för att du kollade.
12 svar · 4,8k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Har slutat fundera skulle det stå
9 svar · 2,4k läst
R
René W: [citat] Jag köpte Claes i sjön Cocraft hl20sg. Syns inte i fullt dagsljus (men då har du ju det du mätt upp eftermiddagen tidigare å få klart?) Det dom jag kan säga negativt är att den använder ganska mycket batteri.
35 svar · 16,6k läst
·
K
Kane: [citat] Gör ett "anslag" av skiva/planka med kvartscirkel på, radien lika med 50 mm plus halva sticksågsbredden. Den kan du spänna fast på ekplankan med tving under sågningen.
15 svar · 6,2k läst
A
AndersS: Blir inte bättre, har gjort det du efterfrågat men gått tillbaka till grovdammsugare för de små dimensionerna.
11 svar · 3,6k läst
·
D
Djävulssnickarn: Tjenare Skulle behöva en fliskvarn för att göra mig av med spillbitar å liknande från snickeriet, nån som vet var man kan hitta? Har helt gett upp med nätauktioner, priset flyger bara upp i rymden där... Eller i varje fall själva rotor så kan man svetsa nåt eget Tänkte ha nåt som kör med en 22-30kw elmotor TR
0 svar · 776 läst
C
caste: Tittar också på detta och följer! Funderar på deras rengöringsborste, R18TPS-0, till tvätten av fasaden och den du länkar till med en hårdare borste för att borsta bort lös färg.
2 svar · 2,3k läst
R
Robert-san01: [citat] Nu hade jag iofs haft en Makita automat innan, men jag tyckte nog 2500 känndes lite långsam när jag började köra med den. Det är dock lite annan känsla när man inte behöver spinna upp den innan man trycker till. Hade gärna haft en Max automat, men den är nog mer att klassa som en spikpistol för gips trots att den skruvar. Helt sjuk maskin!
18 svar · 9,5k läst
S
spider22: [citat] Jag har hyrt ut saker på Hygglo i några år nu med både goda och dåliga erfarenheter, Det finns en del mindre företag som vill hyra biliga maskiner och som då sliter väldigt hårt på maskinerna vilket kanske inte var tanken när man hyrde ut att maskinen går konstant 8-10t/dag! Sedan fick jag en ny erfarenhet häromdagen när jag hyrde ut min proffs högtryckstvätt som blev
42 svar · 34,8k läst
S
spider22: [QUOTE="Ejmelie, post: 3979777, member: 23 Jag har hyrt ut saker på Hygglo i några år nu med både goda och dåliga erfarenheter, Det finns en del mindre företag som vill hyra biliga maskiner och som då sliter väldigt hårt på maskinerna vilket kanske inte var tanken när man hyrde ut att maskinen går konstant 8-10t/dag! Sedan fick jag en ny erfarenhet häromdagen när jag hyrde ut min
3 svar · 4,4k läst
G
Gårdsboende: Det lär ju vara precis detta som menas, tack för hjälpen!
2 svar · 2,0k läst
·
mrVoodoo
mrVoodoo: [citat] Det skiljer säkert mer, men det som var en uppenbar fördel för mig är att klämman där du fäster reglar för att göra ett snabbt arbetsbord av det hela (vilket kommer vara mitt primära syfte, så kanske lite färgat intryck) är justerbar på CS700, du kan använda i princip vilket virke du vill och klämma fast för att "bygga ihop" de två bockarna. På CS650 är det fast hack
14 svar · 5,1k läst
·
M
Moglin: Ja, jag klarar mig med största sannolikhet med den sågkapaciteten. Kommer att bli en sån. Tack så mycket för hjälpen!
4 svar · 1,6k läst
Stefan N
Stefan N: Borde va minst 20 år då Festo blev Festool 2000.
2 svar · 567 läst
Raskus
Raskus: Uppföljning: Detta fungerade inte alls. Med pyttestrålen som kom ut skulle det ta ungefär en dag per springa att måla i. Fråga: Är det någon som vill köpa en cool batteridriven airbrushspruta?
5 svar · 1,1k läst
DennisCA
DennisCA: Kanske det, benämningarna på nätet kan vara förvirrande ibland
18 svar · 12,8k läst
S
spider22: [citat] [citat] Hyr inte ut några fina verktyg för dom har väldigt dåliga försäkringar, du får i princip inte ens kaffepengar för dina trasiga eller stulna verktyg!! Försäkringsbolaget heter omocom! Registrerat i Lichtenstein säger väl det mesta
13 svar · 11,4k läst
·
D
Djävulssnickarn: Nu är jag lite sen på det kanske men är det inte lite väl lågt varvtal på motorn? Förlorar man inte mycket på att växla upp från 1400 till ca4000rpm eller spelar de ingen roll om man kör 1400 eller 2800?
16 svar · 7,8k läst
·
stigen
stigen: [citat] Hej badtastex! När jag för något år sedan skulle köpa en större fräs stod valet mellan AEG och Bosch. Jag köpte AEG. Du kan läsa i länken hur jag kom fram till det. Väldigt nöjd med AEG fräsen. Mycket fräs för pengarna! https://www.byggahus.se/forum/threads/aeg-mf-1400-ce-vs-bosch-gmf-1600-ce.342963/ Dag
22 svar · 4,2k läst
·
A
arasmus: [citat] Det hade varit det bästa förstås. Tyvärr är jag dum i huvudet, så jag fick använda häftpistol och böja med tång istället
6 svar · 1,2k läst
·
W
WSmith: Tänkte bara skicka en uppdatering. Ni ska veta att jag uppskattar er kunniga input. Projektet har dock hamnat på is, dels pga budgetprioriteringar, dels för att jag vill skaffa mig en bättre bild av mitt behov innan jag skrider till verket. Lite har dock hänt, och kanske tillräckligt. Fick loss en bokhylla från sonens rum och har nu börjat fylla den med nödvändigheter. Det tomma facket
11 svar · 3,6k läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: [citat] Beroende på djungel-faktorn på slyet, samt hur hårt du vill att getterna ska gå åt slyet - mellan ett par veckor och hela sommaren för ett hektar (100 * 100 m) och 3-4 getter av någon svensk ras.
31 svar · 6,1k läst
prototypen
prototypen: [citat] Är väl inte så flitig med kameran, mer typisk norrlänning, lite åt Wallenbergarna, verka men inte synas. Är dessutom inom ett segment som inte är så mycket Byggahus. Protte
16 svar · 2,9k läst
·
Frustrator
Frustrator: [citat] Fattig är väl det man blir när man köpt maskinen..
7 svar · 1,2k läst
T
taimanov: Nu snubblade jag över den här gamla tråden. Jag hade en sjukt fastrostad bromshävarm på min hagavagn. Gasol och slå med en slägga i 10-15 minuter fick loss den. Ville bara dela med mig om fler hittar hit tack vare google-sökningar. :-)
7 svar · 17,2k läst
·
Ludwig
Ludwig: Den kan ju vara limmad eller ihopsnäppt. Man kan ju gå på den med milt våld och se vad man får till?
52 svar · 48,0k läst
·
Nobbe_1
Nobbe_1: Tack för ett jättebra tips (y) [citat]
4 svar · 6,2k läst
J
Joakim Alpsten: Jag beställde 254 igår så vet egentligen ingenting om den ännu, men vill du ha en 254 så skynda dig att beställ då den verkar vara slut överallt utom NetonNet; som tyvärr är lite dyrare än t.ex bauhaus
29 svar · 50,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.