Tommty
Tommty: Totalt var det 95L kvar i botten på tanken. Lokala pizzeran/resturangen bidrog med 15L hinkar, de var bara glada att bli av med dem.
2 svar · 1,7k läst
Hep
Hep: Bumpdags. Nyfiken på en sån eller möjligen en storebror till den. Någon som sitter inne med egna erfarenheter? @olasaren.com eller @Robin Wahlman kanske har något att berätta om sina erfarenheter eller efterforskningar.
14 svar · 5,0k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Låter väl helt ok, om ett tag är den täckt i damm.(y)
9 svar · 2,2k läst
·
S
sagan1: Byt den gamla Semkohandsken till CEE don,nya CEE uttag behövs såklart.Dessa gamla är förkastliga ur elsäkerhets aspekt.
4 svar · 2,6k läst
·
M
Anonymiserad 156538: [citat] Man kan ju tycka det men Meec är inget riktigt märke bara Julas produktnamn på blandat Kinaskräp av verktygskaraktär som de köper in. Ungefär som Kayoba på fritid, Hard Head på förbrukning och BlueWear på kläder.
7 svar · 7,5k läst
·
J
Jan_G: Släng ut dem på FB, finns nån marknadsplats där har jag hört. Har inte sånt själv.... Det är liiite för långt för mig att åka bara för skojs skull ;-) Göööttebooorrrrgare vetdu ;-)
3 svar · 1,9k läst
Masses
Masses: Jag tycker Izzy s lösning är rätt cool... https://www.izzyswan.com/Store/QuickLox-4-Inch-Starter-Kit-p279858043
4 svar · 2,6k läst
FredrikR
FredrikR: Körde med denna på uthustaket som lades om i somras, Icopal Flexilight BAS. Nedan följer ett urklipp från läggningsinstruktionen från Bauhaus sida. Flexilight BAS ska monteras på fast underlag av trä. Undvik onödigt lång exponering innan ytskiktet monteras. Utsätts för UV-ljus max 2 månader. Observera att tätheten hos ett självklistrande förband är starkt beroende av
8 svar · 7,5k läst
TheJesper
TheJesper: @Chentin Vad får den för slutbetyg?
11 svar · 22,7k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Denna är rätt grym, inte hunnit testa min så mycket men väldigt nöjd hittills och tror inte jag kommer använda min nätdrivna 230 mm speciellt ofta framöver. https://www.metabo.com/se/sv/maskiner/batteridrivna-apparater/batteridriven-vinkelslipmaskin/wpb-36-18-ltx-bl-230-613102840-batteridriven-vinkelslipmaskin.html
1 svar · 3,7k läst
·
T
trojlee: Beställde en bosch gsa 1300 pce nu när amazon har rea. Hoppas den gör sitt jobb:cool:(y)
5 svar · 2,4k läst
V
vanpire: Kanske här: https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=belag+z%C3%A4ge&_sacat=0
152 svar · 26,8k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: Jag har en DUAB FM300, 2hk spånfläkt, https://duab.se/maskiner-verktyg/snickerimaskiner/spansugar/duab-spansug-fm300-1-fas
3 svar · 1,2k läst
M
magnu: Hej Snubblade in på Aliexpress och "powertools", det fanns massor av märken, men lite svårt att förstå vilken kvalitet verktygen hade. Men på de flesta verktygen stod det Battery Type: 388VF Det verkar finnas 188VF. Betyder det här att kineserna har standardiserat sina batteripackar?
0 svar · 549 läst
Matti_75
Matti_75: Sänksåg med diamantklinga.
6 svar · 1,6k läst
·
prototypen
prototypen: För att vara svetsat av en som måste fråga om vilken ström som ska vara så ser det väldigt fint ut. Jag skulle nog kört lite mer ström och även slipat ur fogen. Nu ligger svetssträngen som en korv utanpå. Men det beror på vad det ska vara till. övning ger färdighet. Protte
6 svar · 865 läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Hehe, ja dyrt är väl bara förnamnet. Stammis där kommer jag aldrig bli. Men antar att företag kan få rejäl rabatt.
4 svar · 3,2k läst
·
H
heimlaga: Var försiktig med asbesten! Ofta räcker det med att slå på omkretsen av trumman med gummiklubba efter att man har lossat på eventuell justerskruv om det finns en sådan. Då man slår brukar backorna börja röra sig och med tur klättrar de upp på rostkanten inne i trumman. Nu vet jag inte hur den där modellen är byggd men ofta är trumman en lös del som går att ta loss utan att ta
18 svar · 10,5k läst
·
13th Marine
13th Marine: [citat] Har inte hunnit göra färdigt mitt tryckluftssystem, fick tillökning i familjen och sedan blev det odlingssäsong. Tror jag saknar första kopplingen i systemet annars ska det bara vara att gänga på kopplingarna så är det färdigt.
31 svar · 10,1k läst
·
bjornhallberg
bjornhallberg: Köpte nya luftfilter av typen som jag länkade ovan. Av metall med veckat filter. Det var 3/8 tum gänga så inga problem där iaf! MEN, när jag tog fram stoppuret för att kolla hur länge det tog att fylla tanken till 10 bar så skiljde det nästan 30s mot de gamla filtren. Som tur var så visade det sig inte vara pappersfiltret som var problemet utan det räckte att borra upp öppningen mot
2 svar · 2,5k läst
·
A
A-Man_08: Jag har fortfarande kvar maskinen :D [bild]
14 svar · 8,3k läst
·
Sturmtiger
Sturmtiger: Jo, det skulle nog kunna vara en sådan. Tack för hjälpen
7 svar · 1,7k läst
·
Höghus
Höghus: Och efter att ha köpt och använt en 350R skulle jag köpt en med metallhandtag. Plasthandtaget är fullt med små odränerade "fack" som är hopplösa att göra rena om det kommer färg där. /Höghus
2 svar · 6,9k läst
·
F
FreddruS: Oj, det lät, för mig som inte kan något om motorer, helt främmande och svårt. Undrar vilken bra att ha låda jag ska stoppa den i? Har varken båt eller sådan motor, än iaf... :D:thinking:
10 svar · 3,4k läst
·
P
pyro: [citat] Tror SCMs minimax serie har relativt små formatbord, så det kanske kan vara något om man har ont om plats. Tror @Pysslarn har en sån, så han kanske kan bekräfta om jag har rätt i min uppfattning där. Precis som du tyckte jag också att priset för en ny såg var lite väl högt, så jag letade också länge på bagagnatmarknaden. Var på väg att köpa en Moreten där, men den
5 svar · 3,6k läst
O
Oboy12: [citat] (y)(y)(y)
3 svar · 1,7k läst
C
chromatic91: [citat] Låter otroligt bra ju! Låter som en riktig trotjänare till maskin!
142 svar · 21,3k läst
·
L
Lars-Åke Eriksson1: Byte kretskort laddstation worx
0 svar · 939 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.