L
Lars-Åke Eriksson1: Byte kretskort laddstation worx
0 svar · 939 läst
Vermilion
Vermilion: [citat] Tack för fin info, värt att tänka på.
16 svar · 13,9k läst
P
Pysslarn: Röstar också på vinkelslip. Vill du ha bort alla synliga spår av det gamla räcket kan du hugga (eller slipa, med vinkelslip och skiva för sten/betong) en bit in i betongen och sedan slipa bort fästen, skruvar eller annat från gamla räcket och därefter reparera ytan med exempelvis husfix. Problemet är att du med största sannolikhet får nyansskillnader mellan gammal betongyta och
4 svar · 1,8k läst
·
P
Palleen: [citat] [citat] [/QUOTE] Tacksam för din hjälp! Jag ska ut till sommarstället 9 sept och ska demontera dragstarten. Har linhjulet funktionen som medbringare, dvs överföra kraft till vevaxeln? Ber att få återkomma.
8 svar · 3,4k läst
·
siggebo
siggebo: Älskar lampor, särskilt batteridrivna, men om man inte är gjord av pengar så kan man eventuellt överväga en bra pannlampa, typ en Zebralight, med mjukt flodljus, och ha ljuset där man behöver det istället för överallt. Funkar ju visserligen mindre bra om applikationen kräver jämn belysning.
7 svar · 2,5k läst
richardtenggren
richardtenggren: Jag har hört från kollegor att denna butik ska ha allt ingen annan har inom skruv osv; http://www.petterssonsweden.se/
11 svar · 7,5k läst
Martin Berggren
Martin Berggren: [citat] Absolut, men det kändes som ett bra litet kit att ha nära till hands. Men 12-packet verkar trevligt https://www.amazon.se/-/en/dp/B009ODV0PI/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=wera+elektronisk+skruvmejsel&qid=1630408963&sr=8-1
13 svar · 2,3k läst
·
M
ModeenF: [citat] Inte hypotetiskt fall, behövt det både när jag byggde ut golvetbjälklaget på övervåningen (vi har nu mindre öppet från undervåningen till taknoken) men både i poolhuset och när jag byggde altan runt poolen har det varit trångt. Det är så jag upplever det när jag använder maskinen.. Det är ju inte precis som att sätta bladet snätt för att det är bäst i den givna
47 svar · 7,0k läst
·
F
fsn: [citat] Nej, vet inte. Har kikat efter den på Jula men den finns inte att se i nån av de butiker jag har lokalt i Göteborg vad jag vet.
5 svar · 5,4k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Vadå nej, om du kör med plastpåse hamnar det mesta dammet i hepafiltret direkt eftersom det inte finns någon cyklon eller förfilter och det är ganska litet så lär det sätta igen snabbt. Och för att den ”automatiska” filterrengöringen ska fungera bra måste suget först blockeras, precis som på din Pullman.
137 svar · 50,9k läst
·
Music Man
Music Man: Någon som investerat i den här lilla smidiga cirkelsågen? https://www.verkter.se/batteridriven-cirkelsag-dewalt-dcs571n-xj-18v-utan-batteri-och-laddare.html?utm_source=Prisjakt.se&utm_medium=cpc
0 svar · 1,4k läst
Rantonsson
Rantonsson: Efter att jag testat att sätta kranarna helt tvärtemot hur jag satt dem tidigare kan jag konstatera att jag hade haft bensinkranen stängd. Den är alltså inte felmärkt som jag hade läst om på en sida för uthyrning av just en sån Stanley som jag har. Det kanske bara gäller innan ett visst tillverkningsnummer eller så har man skrivit fel helt enkelt. Så nu går den perfekt
17 svar · 12,4k läst
·
M
Martin Birgersson: [citat] Ca. 24sek/liter
23 svar · 9,9k läst
J
Jeppe__: Lidl har svets denna kommande vecka och de har två sorter, vilken är mest användbar att svetsa igen några hål i en rostfri tunna? Jag har inget behov av att den ska vara smidig och så. https://www.lidl.se/p/allt-foer-hoestens-utefix/elsvets-pesg-120-b4/p52824 https://www.lidl.se/p/allt-foer-hoestens-utefix/svetsmaskin/p52826 Köpte iofs en
3 svar · 2,0k läst
·
F
Fredrikfr: Hej. Jag har köpt en CMT300, för att fräsa lådor. Det medföljde en kopierring, men den passar inte min Makita rpo900. Någon som vet om jag behöver något mer tillbehör? Annan fräs? Bifogar bild. Tack på förhand.
0 svar · 719 läst
·
snaggletooth
snaggletooth: [citat] Trådskaparen har inte varit inloggad sedan 2010-10-11, så chansen på svar är nog minimal, men man vet ju aldrig :)
18 svar · 45,9k läst
F
fsn: [citat] på vissa maskiner kopplar man om det invändigt. Större skruv med en fet kabel som flyttas. På andra är det en OKC-hankontakt på en kabelstump som sätt i antingen + eller - och på vissa maskiner går det helt enkelt inte. EDIT: Den maskinen du köpt har väl separat matarverk? Så är det bara att vända på uttagen.
16 svar · 2,6k läst
·
Biverksamheten
Biverksamheten: [citat] Tack för svar. Då förstår jag. Får överväga om jag gör något liknande.
4 svar · 1,4k läst
AXS
AXS: Uppdaterad version! [bild] Någon som är liiite bättre på maskiner än vad jag är.
22 svar · 2,5k läst
·
Music Man
Music Man: [citat] Du har så rätt så. Tanken var egentligen att sälja spikpistolen och dyckertpistol paketet när jag renoverat klart, men vid närmare eftertanke så skulle jag på sikt behöva en smidig 18v cirkelsåg. Spikpistol/dyckert pistolen skulle man ju kunna sälja nakna om jag inte kommer behöva dem. Slutsats. Åkte till Bauhaus och Hornbach och utnyttjade prisgaranti. Betalade 2500:- för
7 svar · 1,3k läst
·
K
kioskdavid: Vad har man för olja i smörjkopparna? Trodde det skulle vara lätt att googla fram men verkar inte hitta rätt sökord. Ska man plocka isär lagren och göra rent eller räcker det med lite ny olja. Den har ju stått orörd i 20 år så lite omvårdnad kan nog behövas.
9 svar · 1,8k läst
·
A
arasmus: [citat] Det finns ju tungt och tungt, men jag kör 100 kg på denna utan problem. Mer än så vill man nog inte ändå. Har rivit ut två badrum, alla golv, altan och massa annat och kört till tippen (och sen kört hem nytt). Kinakärran jag hade innan gick sönder bara jag hade storhandlat, så denna funkar bättre iaf :)
202 svar · 54,9k läst
·
J
Johan Lindell: Hyr en laser på ngt uthyrningsföretagen.
5 svar · 838 läst
T
Toobster: hmm ja.. Nu har jag ju seriösa problem med impulsivitet :rofl: så efter 6 timmars ytterligare läsande och Youtubande efter den här posten igår köpte jag en Makita DLS111ZU på Bauhaus.. (8300kr) Jag har redan fullt med Makita prylar + batterier. Läste på om problemen du beskriver och kollade in Stene Woodworks videos på Youtube.. mycket informativt om Makitan som han ändå gillar. Kapex
3 svar · 3,4k läst
·
O
OTGI: Jag har haft samma problem som löste sig för mig nu, så tänkte att jag dokumentersr för eftervärlden Jag har en RO90 som jag köpte beggad. Den har iaf 27mm anslutning och min kärcher WD4 har 35 mm. Jag köpte en adapter på clas ohlson(https://www.clasohlson.com/se/Slangadapter-för-verktyg-Kärcher/p/51-1348). [bild] När jag kapat bort den smalaste diametern så sitter den som
4 svar · 3,4k läst
·
F
fsn: Min erfarenhet är att man klarar sig rätt bra med skapligt liten kompressor. Jag har kört med 1500W italiensk kompressor med 12 liters tank utan problem. Har väl skurit upp till ca 5mm men lite fart och nåt 10mm lite saktare. Merparten är dock 1,5-3mm gods. nåt man skall vara noga med är att göra vad man kan för att få kompressorluften så torr det bara går för rimliga pengar, fuktig
2 svar · 4,3k läst
Hero35
Hero35: Hej! Jag hade exakt samma problem, tydligen är 95 bränslet kasst för Stiga, så akrylat är att föredra. Packningarna i förgasaren blir kassa och det tjuvdrar luft, vilket kan göra att den går ojämnt. Jag beställde denna https://www.reservdelaronline.se/packningssatser-graesklippare/569745-stiga-packningssats-forgasare-118550248-0.html Att tillägga utöver packningssatsen så rengjorde
3 svar · 4,8k läst
·
C
cope: Enklast är att kontakta ejca i Värnamo det var de som tillverkade dessa maskiner.
1 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.