Väcker denna lite till liv igen!
Hur ofta använder ni som har 360 grader, just den funktionen?
Jag tittar på att pensionera min gamla black&decker laser. Den har använts flitigt men en sak har jag stört mig på och det är att linjen inte är så skarp och aning tjock på 4-5 meters avstånd.
Jag har kollat lite på GLL 3-80 G men tycker den lider av samma problem.
Lutar just nu mot en Leica lino L2 eller en Stabila LAX 300. Är det någon här på forumet som har erfarenheter från dessa?
Stabila hävdar en noggrannhet på +/- 0.3mm om man använder deras sökare, vilket lockar mig som föredetta verktygsmakare och metall-fräsare.
Neckdelen med båda är att det endast är 2 linjer (stabila har prick för lodlinje) och att de inte har 360 grader.
Tar gärna emot andra tips på linje/korslaser som har ganska skarp linje.