Hej, vad skulle ni rekommendera för fräs till mitt beställda Kreg PRS2100 fräsbord? Jag förstår att det beror på vad jag ska göra, och hur mycket pänningar jag kan avvara...
Jag har Svärfars gamla (30+ år?) ELU och ett tillhörande minimalt bord, och jag vill ha något större, med ett spår för 90-graders anhåll. ELU:n har ingen basplatta för fäste på en bordsplatta, man fäster maskinen i det lilla bordet med två genomgående stänger.
Således tror jag på en ny maskin till Kreg-bordet, som förhoppningsvis anländer i dagarna.
Alltså, tips på maskiner?
Allt gott,
//Stefan
Jag har Svärfars gamla (30+ år?) ELU och ett tillhörande minimalt bord, och jag vill ha något större, med ett spår för 90-graders anhåll. ELU:n har ingen basplatta för fäste på en bordsplatta, man fäster maskinen i det lilla bordet med två genomgående stänger.
Således tror jag på en ny maskin till Kreg-bordet, som förhoppningsvis anländer i dagarna.
Alltså, tips på maskiner?
Allt gott,
//Stefan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en av klassikerna, Trend T11. 1/2" fäste och höjdjustering ovan bord. Funkar perfekt för mig.
/Ulf
/Ulf
Det låter ju som det är den man borde ha. Hur är det nu, är den identisk med DeWalt?
Är det bara halvtums fäste, eller funkar det med 8 mm också? (Jag såg nu att det finns adaptrar för 8 mm och kvarttum....)
//Stefan
Är det bara halvtums fäste, eller funkar det med 8 mm också? (Jag såg nu att det finns adaptrar för 8 mm och kvarttum....)
//Stefan
Redigerat:
Jag har inte gjort jämförelsen, men tror det finns stora likheter. Det ska finnas 8 och 12mm också. Min är en engelsk så jag har 1/2 och 1/4.
T11:an är i princip en DW625 försedd med en lyftmekanism (625:an bygger i sin tur på ELU MOF177). Samma spännhylsor passar alltså, och de finns i 8 och 12 mm.
Håller för övrigt med om att det är en bra maskin att ha i ett bord. Har en själv
Håller för övrigt med om att det är en bra maskin att ha i ett bord. Har en själv
Nu har jag beställt en T11 från Power Tool World i Storbritannien (295 pund, 3 500:- med PayPals växlingskurs). Jag köpte Trends set med halvtums fräsar också, då sparar jag in pengarna för en 8 mm spännhylsa...
Tack för tips!
//Stefan
Tack för tips!
//Stefan
Klicka här för att svara