Nån som testat nya (sen 2020 tror jag) Pica-dry 2.0?

Den gamla jag har håller ju inte stiften, inträffade efter bara nåt års hobbyinnehav. Den nya ska ha "3gg bättre" grepp om stiftet. Funkar den med de gamla stiften, av vilka jag köpte på mig ett magasin innan pennan gav upp (nåja funkar om man vinklar pennan eller ritar försiktigt...)

richardtenggren
Tycker den funkar bra! Dock har jag varit inomhus och jobbat sen den införskaffades :)
Tror jag svarade i någon annan penntråd nyligen där jag nämnde det :)

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Kör numera wurths stiftpenna. Magasinen är extremt lika de som hultafors säljer. :) kvaliten verkar vara samma sak.

T
Marxman verkar ju faktiskt vara en lovande penna. Men antar att den kostar en del i refill...

Stefan N Stefan N skrev:
Pica har gjort om sin penna nu, det kanske blir lite mindre skit i den nu?
[bild]
Klart bättre! Den bästa hittills. Har testat gamla pica dry (bra), Biltema (ok, men har samma tendenser som hultafors), hultafors (sämst! Samlar skit och låsningen i hölstret slits ut på nolltid.)

V Villervalla72 skrev:
Klart bättre! Den bästa hittills. Har testat gamla pica dry (bra), Biltema (ok, men har samma tendenser som hultafors), hultafors (sämst! Samlar skit och låsningen i hölstret slits ut på nolltid.)
Hur vet man att man får den nya då, står det 3.0 nånstans? (förra hette väl 2.0)

A Alko skrev:
Hur vet man att man får den nya då, står det 3.0 nånstans? (förra hette väl 2.0)
Stefan N har ett inlägg med bilder... Det är tryckknappen och en ring kring skaftet som skiljer.

Jag såg på bilderna innan, ironside och biltema är typ samma penna i utformning. En sak är säker dock: Jag kommer alltid att se till att ha en penna med skyddande hölster, oavsett pris eller kvalitet!

• Gilla
Alko
  • Laddar…
V Villervalla72 skrev:
Stefan N har ett inlägg med bilder... Det är tryckknappen och en ring kring skaftet som skiljer.

Jag såg på bilderna innan, ironside och biltema är typ samma penna i utformning. En sak är säker dock: Jag kommer alltid att se till att ha en penna med skyddande hölster, oavsett pris eller kvalitet!
Ok, tack. Såg inte att det var svar på gammalt inlägg. Då är det alltså 2.0 som avses. Får svänga förbi classe o plocka upp en sån så man slipper irritera sig på lösa stift ytterligare ett år!

Har haft min pica sedan den lanserades, vet inte exakt när jag köpte den men det känns som väldigt länge sedan. Den fungerar fortfarande perfekt och jag använder utan problem även om den börjar se väldigt sliten ut, jag använder nästan aldrig stiftvässaren som är alldeles för klen utan vässar den snabbt och enkelt med kniven.
Tycker kvaliten är kanon så min nästa penna blir definitivt en pica när/om min gamla lägger av.

Jag har fått liv i kärvande pennor, pica/hulta, genom att skölja igenom med såpa och varmvatten. Kan vara värt ett försök.

Jag köpte en 96-pack Ticonderoga pennor, har dom lite överallt

Gul Ticonderoga blyertspenna med text och radergummi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.