12 997 läst ·
25 svar
13k läst
25 svar
Bästa snickarpennan? Slår något hultafors hdm?
Nån som testat nya (sen 2020 tror jag) Pica-dry 2.0?
Den gamla jag har håller ju inte stiften, inträffade efter bara nåt års hobbyinnehav. Den nya ska ha "3gg bättre" grepp om stiftet. Funkar den med de gamla stiften, av vilka jag köpte på mig ett magasin innan pennan gav upp (nåja funkar om man vinklar pennan eller ritar försiktigt...)
Den gamla jag har håller ju inte stiften, inträffade efter bara nåt års hobbyinnehav. Den nya ska ha "3gg bättre" grepp om stiftet. Funkar den med de gamla stiften, av vilka jag köpte på mig ett magasin innan pennan gav upp (nåja funkar om man vinklar pennan eller ritar försiktigt...)
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Kör numera wurths stiftpenna. Magasinen är extremt lika de som hultafors säljer.
kvaliten verkar vara samma sak.
Produkter som diskuteras: "Marxman"
Marxman
MarXman är ett unikt verktyg som med ett enda tryck snabbt, enkelt och tydligt markerar nästan alla ytor. Det är den perfekta borrkompisen för elektriska, rör- och byggjobb och mycket mer.
Läs mer
Hur vet man att man får den nya då, står det 3.0 nånstans? (förra hette väl 2.0)V Villervalla72 skrev:
Stefan N har ett inlägg med bilder... Det är tryckknappen och en ring kring skaftet som skiljer.A Alko skrev:
Jag såg på bilderna innan, ironside och biltema är typ samma penna i utformning. En sak är säker dock: Jag kommer alltid att se till att ha en penna med skyddande hölster, oavsett pris eller kvalitet!
Ok, tack. Såg inte att det var svar på gammalt inlägg. Då är det alltså 2.0 som avses. Får svänga förbi classe o plocka upp en sån så man slipper irritera sig på lösa stift ytterligare ett år!V Villervalla72 skrev:
Har haft min pica sedan den lanserades, vet inte exakt när jag köpte den men det känns som väldigt länge sedan. Den fungerar fortfarande perfekt och jag använder utan problem även om den börjar se väldigt sliten ut, jag använder nästan aldrig stiftvässaren som är alldeles för klen utan vässar den snabbt och enkelt med kniven.
Tycker kvaliten är kanon så min nästa penna blir definitivt en pica när/om min gamla lägger av.
Tycker kvaliten är kanon så min nästa penna blir definitivt en pica när/om min gamla lägger av.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden