J
jesper---: [citat] Dem har inbyggd sockel, går bara i ett håll med hake, har icke provat på batteri än. Ska ta fundera något på det, enda jag är orolig för är minuset, måste finnas något sätt att komma åt dem 2 utan att borra hål. Har just 5,8 ohm resistorer. Tack så jättemkt.
13 svar · 2,2k läst
·
riob
riob: Bumpar tråden då jag fortfarande inte ordnat transportskydd. Något att sätta över ändarna skulle bra!
22 svar · 6,8k läst
·
Canemark
Canemark: [citat] Hur är dom Sköna Varma Normal i storlek
38 svar · 7,5k läst
1977bjorn
1977bjorn: Jag hade gått på ett fräsbord direkt istället för överhandsfräs när jag ser vad du i övrigt tänker investera i :) En överhandsfräs är småsummor i sammanhanget Annars har jag dålig koll på märken. Finns ju många auktionssidor att hänga på.
1 svar · 873 läst
R
Rowah: [citat] Men ack sköna i jämförelse med original.
5 svar · 2,2k läst
richardtenggren
richardtenggren: [citat] Ja det är nog lika bra att uppdatera ordern med en för betong också! Jag har en del hål att göra för dosor :)
2 svar · 1,1k läst
Frustrator
Frustrator: Vad ska du bygga för något?
5 svar · 1,2k läst
N
nybyggarn3: [citat] Jag vill slå ett slag för hultafors fogsvans. Tycker faktiskt att den är ännu bättre. Har dessurom ett väldigt finurligt skydd som både är lätt att sätta på och sitter bra.
8 svar · 1,7k läst
·
H
Huzzbutt: [citat] De ingår men det är som @sepeca säger ett väldigt långt bord och de extra rullstöden underlättar.
5 svar · 3,6k läst
FreQa
FreQa: [citat] Visst hänger den bra där [bild]
26 svar · 4,2k läst
·
N
Nygge72: Hej, tänkte höra om någon kör en batteriadapter mellan olika verktyg? Typ maskin Ryobi med adapter för Dewalt batteri osv?
0 svar · 859 läst
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Makita har precis släppt en ny generation multislip, så där kan man fynda den gamla under tusenlappen, om man inte bryr sig om lyse....
2 svar · 2,5k läst
nino
nino: Frågade en som jobbat i ramsåg och matningen är konstant, bladen lutade i överkant, vals som håller ner stocken. Som mest så tog bladen upp mot 5cm i ett svep. Blad måste väl finnas att få tag på hos leverantörer / tillverkare av bamdsågsblad och klingor, tex LSAB eller Toolmarket. Annars borde dom kunna veta vart man ska vända sig
19 svar · 4,2k läst
T
tombe691: [citat] Tro mig, jag har försökt, skulle nog behöva en kurs i hur man använder hammaren.. :)
13 svar · 2,5k läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Nu förstår jag inte?! Ett buntband är väl läsningen på det mesta? ;) Jag har inte dragit fram något till grillen. Jag öppnar motorhuven, ansluter, lägger laddaren i motorutrymmet och sänker ner huven över natten när jag laddar. Vacker är det kanske inte men fullt funktionellt.
12 svar · 2,1k läst
K
kallabaz: Du justerar vinkeln genom att lossa och justera anhållet.
1 svar · 1,5k läst
Höghus
Höghus: Funkade bra, och nu lyfter mina båda domkrafter som dom ska. Tyvärr blir det nog inte så långvarigt, de behöver nog nya o-ringar. /Höghus
3 svar · 23,5k läst
·
K_arlstrom
K_arlstrom: På den större 254M går det även att justera det bakre anhållet, två skruvar som är lätta att komma åt (y)
2 svar · 5,6k läst
·
S
Surly: "vilken typ av borr", menar ni typ av borrmaskin eller specifikt typ av borr? Spelar det någon roll för er upogift vilket fäste borret har? Kan ju även använda olika sorters mejslar. Angående tid så kan det ju variera beroende på vad man gör och vad ni vill veta, per dag, per hål, per arbetsmoment.
3 svar · 1,9k läst
Mazen
Mazen: Just denna tänkte jag ha för mer finlir, tex kapa björkplywood.. ska slå en kik på Dewalts klingor en gång till. Tack.
4 svar · 1,7k läst
·
A
Anonymiserad 433451: [citat] Jo men det kräver att man har tid på sig..
6 svar · 1,9k läst
E
ergonomen: [citat] Det blev att jag köpte den. Hade svårt att hitta manual men mailade emco. Rex B30 = King 260. Det är gjuten aluminium i rikthyveln och gjutjärn i planhyveln. Bockad plåt som riktanhåll. Har inte kört den så mycket men gillar den hittills. Manual här, lite skum numrering men kanske blir rätt om man skriver ut och häftar.
2 svar · 6,8k läst
Matti_75
Matti_75: Den där får du skruva isär för att rengöra. Det skall alltid sitta en tub monterad alternativt rengöra med fogskumsrengöring.
4 svar · 7,5k läst
·
T
Trrttsch: Tack för hjälpen alla. Då kan jag sortera dem i rätt låda. :-)
6 svar · 2,2k läst
·
jejdig
jejdig: [citat] Hej Fredrik, Ska försöka skaffa ett 12mm stål. Jag har varit kontakt med kundtjänst och det var inga problem att skicka tillbaka. Eftersom det är som sagt min först fräs vill jag dock vara säker på att det inte är ett handhavande fel. Jag återkommer när problemet fått en lösning! [citat]
9 svar · 2,1k läst
S
snuttekudden: Nu blev jag också inspirerad, drog ur tummen och fixade min morfars gamla hyvel upp till bruksskick. Den användes senast för kanske 60 år sedan när han byggde båtar i varven i Göteborg. Jag ville inte göra den för fin, jag tycker det är lite charmigt att det syns att den är använd. [bild] Det är en Ståhls och har nog varit med om ett och annat. Den har en hel del skavanker och vissa
37 svar · 15,8k läst
·
O
O: Lite att tänka på om man funderar på sladdlöst... [MEDIA=youtube]oeiwGStxeLI[/MEDIA]
77 svar · 47,9k läst
·
Höghus
Höghus: [citat] Kan SEK49,90 vara rimligt? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykelpumpar/cykelpump-2000043798 /Höghus
17 svar · 6,3k läst
·
B
bergquist: Hej Jag ska börja printa ut lite detaljer till en "Makita parallel guide" från: https://www.thingiverse.com/thing:3294084 vilket betyder att jag behöver komma åt en T-skena som är: Profile 11x20 B-Type Slot 8 Känner ni till ett företag som säljer detta, tycker det verkar svårt i allmänhet att få tag i dessa skenor. alternativt fungerar även: T-track 19x12.5 mm då en annan har gjort
0 svar · 1,3k läst
N
Naw: [citat]
17 svar · 11,6k läst
·
N
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.