Tänkt köpa en finare klinga till cirkelsågen (Makita dhs680) för att såga plywood och trä. Inget grovkap eller klyvning...
Kikar självklart på Makitas egna 40t som skrivs vara specialized för batterisåg.

Finns även Dewalt 40t till ngt bättre pris..

Vilken skall man välja, annat märke?
Tips mottages och behöver inte vara fr Amazon, men pris runt 200-300 kronor.

Om den inte har någon klyvkniv som ställer krav på klingans bredd tror jag du blir lika nöjd oavsett vilken du väljer.

Har egen erfarenhet av denna.
Bosch Professional cirkelsågklinga för trä, 165 x 20 x 1.8 mm, med prisinformation och leveransdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som bör vara originalklingan på Boschs sladdanslutna sänksåg, ger mycket fina snitt. (y)

FredrikR FredrikR skrev:
Om den inte har någon klyvkniv som ställer krav på klingans bredd tror jag du blir lika nöjd oavsett vilken du väljer.

Har egen erfarenhet av denna.
[bild]
Som bör vara originalklingan på Boschs sladdanslutna sänksåg, ger mycket fina snitt. (y)
Tack för tipset, men det blir nog Makitas egna klinga.. den är enl txt just för battericirkel och det tror jag är ett stort plus.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det är helt klart en fördel för driftstiden med en tunnare klinga för batterimaskiner. Jag köper oftast Dewalt Extreme för ändamålet. Det går förstås ofta lite snabbare med de tunna klingorna.
De håller dock sämre och det ska man vara medveten om, en vanlig klinga kan ta sig igenom spik med långsam matning, de tunna blir snabbt tandlösa.

Just denna tänkte jag ha för mer finlir, tex kapa björkplywood.. ska slå en kik på Dewalts klingor en gång till. Tack.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.