Har besiktning imorgon och märkte att bromsarna jävlas. Har ställt in dom tidigare i höst och nu när jag släpper handbromsen så far inte vajrarna tillbaka, man får dra till lite i respektive vajer så släpper bromsen. Kan de vara fruset bara? Och vad fan gör jag åt det till imorgon, får ju inte in den i något garage över natten :/
 
Om vajern trögare lite i höljet kan du alltid spreja in wd40 eller liknande och spänna och släppa ett par gånger så brukar det funka sen, även de andra lederna som vajrarna sitter i..
 
  • Gilla
wildeside och 1 till
  • Laddar…
Ska prova imorgon och se om det är vajern eller inte i trumman det felar, ska börja med att se om fördbromsen fungerar och släpper som den ska.
 
Gör det, själv hade jag rost i höljet så med smörja och ett jävla dragande i vajern så skärpte det till sig:D
 
P
A Antong skrev:
Har besiktning imorgon och märkte att bromsarna jävlas. Har ställt in dom tidigare i höst och nu när jag släpper handbromsen så far inte vajrarna tillbaka, man får dra till lite i respektive vajer så släpper bromsen. Kan de vara fruset bara? Och vad fan gör jag åt det till imorgon, får ju inte in den i något garage över natten :/
tänker inte vara sån... Men kolla om det inte finns tid lite längre fram utifall att...
Och kolla om du kan få tag på vajrarna...
byt lite snabbt under en dag...
Och ställ vagnen på drop in i värsta fall..

Annars så är det smörja och röra fram och tillbaka... i en evighet
 
Kan man ta reda på om det är vajrarna eller i trumman de felar, om exempelvis färdbromsen fungerar borde ju vajrarna vara ok?
 
P
A Antong skrev:
Kan man ta reda på om det är vajrarna eller i trumman de felar, om exempelvis färdbromsen fungerar borde ju vajrarna vara ok?
Jo men det kräver att man har tid på sig..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.