Vatten & Avlopp
Dorell: Om det beror på att packningen blivit sliten så kan det väl kanske bero på att det är det läget som används mest, lite långsökt kanske men ett långsökt svar är i alla fall ett svar...
Dorell: Jo det finns lite "modernare" varianter med sk satsvis behandling av vattnet i en eller flera större behållare som kan placeras ovan mark i t ex friggebod eller stor "tvättstuga". exempelvis hos: www.biovac.com tele 08 608 2160, bäst är givetvis att ha någon uppsamlings/utjämningstank dit spillvattnet kan ledas med självfall. Annars blir det ett krångligare system med fler pumpar.
JEriksson: Detta är alltså avlopp för åretruntboende och en hyggligt stor villa. Miljönämnden verkar vara inne på markbädd eller infiltration, men jag vet inte hur insatta de var i markförhållandena i övrigt när det uttalandet gjordes. Iaf jag misstänker att man får bygga upp något genom att forsla dit sand etc, för att sedan lösa det genom ett av de ovanstående alternativen. Kostnaderna
Birgitte: :D Mange tak for oplysningerne, som var brugbare for os. Jeg kendte ikke rigtigt til det der "markisolering", men har så læst om det på Internettet. Jeg tror ikke det bruges meget i Danmark, muligvis fordi vi ikke har nogen klipper og fjelde. VH Birgitte :D
PA: Låter som om de har lagt in en frostskyddskabel för att vattnet inte skall frysa. Det är ju i princip ett kapslat el element med låg effekt så det är tillåtet. Läggs även av vissa i tex stuprör för att dessa inte skall frysa igen.