Vi tillhör en vattenförening och vårat vatten kommer i en lång slang som bitvis ligger i en bäck. Jag kan på vissa ställen i bäcken se slangen och på ett ställe är det en skarv. Där kan jag verifiera att det kommer vatten, men då det är något tjall på vattensystemet är jag osäker på om vattnet kommer ända fram till huset. Det finns inget tryck i vare sig tank eller hydropress. Pumpen som ska trycksätta dessa går, men den pumpar nog bara luft.

Finns det något sätt att kolla om det flödar vatten i inkommande rör utan att "öppna" det?

Det kommer vatten (och luft!) i kranarna, men om det är det sista från tanken eller om tanken fylls på, vet jag inte. Givetvis kan jag ju spola ett tag till tanken tar slut, men man vill ju gärna ha det där sista vattnet...

Några andra idéer om vad som kan vara fel?

Låter som att du kanske inte har luftat pumpen. På många pumpar så måse man lufta dom när man kör igång dom för första gången tex om man låssat slagarna till en. vad är det för tank du pratar om?? en hydrofon eller?? var sitter pumpen, tanken??

Felet var ganska enkelt, slangen hade gått av.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.