Hejsan.
Jag har bilat upp mitt gamla avlopp i källaren. Jag grävde ner ca 40 cm under plattan för att lägga ut lite singel. Nu är det så att det ställer sig ca 10 cm vatten där jag grävt. Jag har pumpat bort 400 liter men det ställer sig ändå på samma nivå efter ett par timmar. Kan det vara grundvattnet, om det är så är det bara att lägga det nya avloppet och fylla upp med singel och sedan gjuta? Avloppen har nog varit trasiga en tid så det har nog runnit ut en hel del vatten från bla tvätt o diskmaskin. Hur skulle ni gjort?
 
Hade anlitat expertis som fått titta på det på plats.
 
Kolla dräneringen runt huset.
 
Du behöver fixa till din dränering runt huset som Sveng påpekar.
rogge
 
Hur ser vattnet som kommer fram ut?
Är det ren och inte luktar illa, då är det grundvatten.
Är vattnet smutsigt eller fett och luktar skunk, då har avloppet varit trasigt.
 
Vattnet är rent och jag har låtit kolla upp det med expertis, det var grundvattnet. Så imorgon blir det nya avloppsrör och gjutning till helgen hoppas jag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.