2 978 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Hjälp, vad göra?
Hejsan.
Jag har bilat upp mitt gamla avlopp i källaren. Jag grävde ner ca 40 cm under plattan för att lägga ut lite singel. Nu är det så att det ställer sig ca 10 cm vatten där jag grävt. Jag har pumpat bort 400 liter men det ställer sig ändå på samma nivå efter ett par timmar. Kan det vara grundvattnet, om det är så är det bara att lägga det nya avloppet och fylla upp med singel och sedan gjuta? Avloppen har nog varit trasiga en tid så det har nog runnit ut en hel del vatten från bla tvätt o diskmaskin. Hur skulle ni gjort?
Jag har bilat upp mitt gamla avlopp i källaren. Jag grävde ner ca 40 cm under plattan för att lägga ut lite singel. Nu är det så att det ställer sig ca 10 cm vatten där jag grävt. Jag har pumpat bort 400 liter men det ställer sig ändå på samma nivå efter ett par timmar. Kan det vara grundvattnet, om det är så är det bara att lägga det nya avloppet och fylla upp med singel och sedan gjuta? Avloppen har nog varit trasiga en tid så det har nog runnit ut en hel del vatten från bla tvätt o diskmaskin. Hur skulle ni gjort?
Du behöver fixa till din dränering runt huset som Sveng påpekar.
rogge
rogge
Klicka här för att svara