3 658 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Rördragning!
Ska flytta tvättstället från ena sidan till den andra i badrumet.
Prata med en röris å han sa att man inte skulle dra vattenledningar i golvet (regelvärk på betongsula).
Jag hade tänkt det eftersom det är närmaste vägen å jag ska ju riva upp golvet i allafall när jag ska dra om avloppet.
Så då är frågan kan eller får man dra vattenledningar över dörrposten eller måste jag dra runt hela rummet för att få fram vattenledningarna, å då blir det efter hela ytterväggen om det har någon betydelse!!
MVH Linus
Prata med en röris å han sa att man inte skulle dra vattenledningar i golvet (regelvärk på betongsula).
Jag hade tänkt det eftersom det är närmaste vägen å jag ska ju riva upp golvet i allafall när jag ska dra om avloppet.
Så då är frågan kan eller får man dra vattenledningar över dörrposten eller måste jag dra runt hela rummet för att få fram vattenledningarna, å då blir det efter hela ytterväggen om det har någon betydelse!!
MVH Linus
Förstår inte riktigt varför han avrådde dig? Normalt är det inga problem att göra som du tänkt, du måste dock tänka "säker vatteninstallation" så du inte bygger in några dumheter. Inga dolda skarvar är viktigast.
rogge
rogge
En anledning att inte dra koppar direkt i betong kan vara att kopparn sväller då det blir varmt. Dra PEX rör i rör så är det säkert. Det är dessutom mycket lätt att naja fast i armeringsnätet innan du gjuter.
Kom ihåg som Rogge påpekar. Inga dolda skarvar.
Kom ihåg som Rogge påpekar. Inga dolda skarvar.
Klicka här för att svara