Hejsan !

Har precis flyttat in i vårat hus och påbörjat en hel del renoveringsarbeten.

Har problem med dålig lukt på toaletten på övervåningen.

Huset är från 1978 och på toaletten där uppe kommer det upp ett avloppsrör ca 50 cm från golvet som antagligen är högsta punkten på systemet, på den sitter en ca 25x20 cm röd frigolithatt.

Har efter en hel del forskande kommit fram till att det bör vara en sk vakumventil av något slag, bör tilläggas att jag är en ren amatör inom området.

Är det den som är problemet ???

Var en bekant som sa att dom håller i ca 20 år, sen börjar de att lukta.

Har hittat några olika varianter på Ahlsell för ca 500:- st, är det bra pris eller finns det billigare/bättre ???

Mvh Tobbe
 
250- är väl ett okey pris för en ny vacuum ventil.

// Snozzi
 
250:- det låter bättre, vars ifrån ???

Passar alla vakumventiler på 110 rör ?

Eller behövs det kopplingar av något slag ?

Går det att bygga in röret så att det inte syns ?

Mvh Tobbe
 
www.sigro.se tar 244:- + frakt för sin 110mm vacuumventil.
www.rinkabyror.se tar 170:- plus expeditions avg.

Bygga in den går väl bra bara det är väl ventilerat samt att du kan komma åt och byta den när den går sönder. Vissa här på forumet har fått byta sina efter ett antal år.

// Snozzi
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.