ciia
ciia: Okej. Vi kör enbart på el från pannan. Hur får jag reda på hur mycket vatten pannan rymmer? Hittade ingen annan info som jag skrev i mitt tidigare inlägg som försvann.
5 svar · 1,0k läst
T
torke1: Tryckstegringspump alltså. Tack! Då har jag i alla fall ett ord att googla på.
3 svar · 3,8k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Är det rätt motorskydd till motorn? Vad är det för märkström på motorn? Hur stort är skyddet?
3 svar · 4,3k läst
M
M_Persson: Varmvatten gick prima.
3 svar · 1,2k läst
H
henein: Ok, det låter rimligt. Jag kör på den långa varianten. Tack!
4 svar · 5,0k läst
P
PelleSoder: Hej, Har själv bestämt mig för en förbränningstoalett. Priset känns dock lite för högt. Har hittat Incinolet och tagit kontakt med dom (i USA). Priset i USA för 240 V modellen är $1799. Jag har för avsikt att beställa den och låta Jetcarrier sköta om transporten för att få ner fraktkostnaden. Med dagens dollarkurs samt med tull och moms kommer kostnaden för toaletten att hamna
8 svar · 9,4k läst
M
MatsTyresö: Exakt en sådan duschblandare hade jag i mitt badrum före renoveringen. Jag har blandaren kvar, så jag skruvade isär den och kollade. Kan bekräfta att det är en vanlig DN15-kägla (käglans ytterdiameter 17 mm). Den sitter i änden på en förlängningsstång, så man kan få dra lite grand för att få loss den.
7 svar · 10,6k läst
·
P
Pop69: [citat] Iaf så kopplade på en ny slang mellan hålet i brunnen och befintlig slang som går ner i stenkistan, fyllde upp det jag grävt upp med ett antal skottkärror natursten, på med markduk och sen jord o grästuvor ovanpå, är väl bara och hålla tummarna att stenkistan sväljer ett antal år till...
1 svar · 4,3k läst
J
Jenzza: Jo men Grohe e inte så kuliga blandare nuförtiden.. De va bra på 70-talet
3 svar · 3,1k läst
M
Majjijann: Lyssna i avluftningsröret menar du? Då blir det nog till att anlita någon, jag är höjdrädd och vågar inte ge mig upp på ett brant, snöigt tak nu :P Röret kommer ut en bit ovanför taket och slutar bara rakt upp, utan någon sorts hatt eller annat som kan hindra skräp att hamna där i, så det är väl lätt hänt att det hamnar löv, grenar och annat skräp där från våra höga
4 svar · 6,2k läst
L
lordi: Så länge du har samma centrumavstånd mellan anslutningarna så behöver du inte ha samma fabrikat på fästet och blandaren. Har du t ex ett vanligt 160 cc blandarfäste så passar alla 160 cc blandare oavsett fabrikat.
1 svar · 3,3k läst
MathiasS
MathiasS: Ceder har pekat ut en av få praktiska skillnader mellan dessa system. Jag funderar dock på om det verkligen är en nackdel med en rejäl väggbricka. För egen del tycker jag inte den stör sett till utseendet. Man är så van vid att den sitter där så den syns inte. Dessutom så måste väl ändå väggbrickan vara det stadigaste sättet att montera blandaren? Att den sitter fast måste vara
8 svar · 8,3k läst
A
andersmc: [citat] Frågan är inte det minsta konstig utan speglar en väldigt spridd missuppfattning.
9 svar · 8,9k läst
J
Jenzza: Multiquick heter lösningen.. Monteras dock innan tätskiktet.
26 svar · 11,2k läst
·
Stefan N
Stefan N: Jag har sett nånstans att det fanns ett filter att köpa som man satte i brunnen och fångade upp luddet från tvättmaskinen. Det är inte den lådan som finns som man kopplar avloppsslangen på jag menar utan denna såg ut som ett kaffefilter typ. Nån som sett var det finns att köpa?
0 svar · 3,5k läst
K
karl oskar: kolla injektorn samt saltugslangen, för den fyller väl på vatten efter varje regenerering? kolla även avloppslangen, har du för mycket motstånd fungerar inte injektorn som suger saltet.
1 svar · 2,3k läst
F
Fredrik Å: Toppen.Har fått tag i en bock för armeringsjärn.Undrar om det funkar med en sån.Nån som provat? Fredrik
4 svar · 3,2k läst
B
Blumbern: allt de där måste sitta (även om det i praktiken hade räckt med en blandingsventil när det gäller en sådan liten beredare) köp ett ventilrör med direktanslutning för blandningsventil som passar att sätta direkt på beredare så har du allt klart, avstängning. backventil och R15anlutning så du kan skruva på en säkerhetsventil typ en sån http://www.esbe.se/produkter/?prodid=1600 då
1 svar · 22,0k läst
·
Ö
ölk: detta har nu blivit fixat:) inga märkvärdigheter då;) öppnade kranen på fullt (han menade att det var bättre för täthetens skull, blir väl inget vatten som lyckas pressa sej upp mellan stången och fäst muttern då antar jag) och skruvade sedan åt muttern som ratten/stången sitter i på röret:)
5 svar · 2,1k läst
A
Arne C: Hej. Nej vi har lyckligtvis förskonats från att meka med vattnet och vi ska naturligtvis ta en diskussion med grannarna och höra med dom om dom har märkt något speciellt. Vattnet smakar som om det vore varmvatten inblandat så mina funderingar går i riktning om det på något konstifikt sätt kan blandas på vägen till tappstället! Mvh Arne C
4 svar · 4,9k läst
B
Blumbern: det är ju varken enklare eller billigare.
7 svar · 4,0k läst
Krilleman
Krilleman: Cement har tanvänts "förr" för att täta mellan stol och muff, men lite ovanligt. Har man bytt ett "x" antal muggar så vet man (tur man är på entrapenad idag) Men det kan även vara kitt som torkat, och om du byter toan idag som privatperson, och är orolig för asbest, så kan du vara lugn. Asbest skadar bara vi långvarig exponering och inte för att du byter en toa och tror det är
4 svar · 3,6k läst
Krilleman
Krilleman: Fungerar bara man inte repar bänken... Lätt att göra...
3 svar · 1,5k läst
H
Hans H: Jag bugar och tackar för svaren. /Hans.
6 svar · 2,2k läst
Mikael_L
Mikael_L: Ja, men den viktiga poängen gick väl fram. Vi har olika åsikter och ingen vet vem som har rätt. :) Tombola-lotteriet Tingsrätten avgör i första instans. Men frågan är om firman tror sig ha mycket på fötterna att dom drar det dit. Har dom inte läst konsumenttjänst-lagen innan så lär väl deras advokat läsa den åt dom.
129 svar · 21,5k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Jag har pump och den ingick i priset med vattnet.
22 svar · 4,8k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Kolla först backventilen vid varmvattenberedarens ventilkoppel.
2 svar · 1,7k läst
S
skylarking: Tack för hjälpen! Löste stopp i golvbrunnen med att borra ut mässingsproppen och rensa med ståltråd. Passade på att kolla under handfatet också och hittade vad såg ut som sovande mus - så mycket hår och gägga lämnad av föreägaren (tack!). Trekammarbrunnen får vi ta sen..
5 svar · 5,7k läst
J
Jenzza: Clage... http://www.sto-elinvest.se/
5 svar · 3,2k läst
A
Avloppskunnig: Filma ledningen! Om det är stopp så måste du spola ledningen först så du ser i ledningen och att den inte är vattenfylld! En filmning ligger här i Skåne på ca 1250-1500kr, skall det spolas också så tillkommer det! Om det visar sig på filmen att det inte är något som stoppar, då kan du ju sova gott och ha ett mindre bekymmer!
4 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.